Opel Zafira 2.2i-16V Maxx (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Zafira 2.2i-16V Maxx |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 45 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb deze auto gekocht omdat ik dacht dat Opel in eeste instantie ruime, snelle, en betrouwbare auto"s had, maar dit blijkt niet het geval.
Ten eerste was de dealer zeer slecht (zie problemen). Opzich is het een redelijk ruime auto maar hij lijkt ruimer dan dat die in werkelijkheid is.
De stoelen zijn vreselijk slecht! Ten eerste laat ik niemand op de 3e zitrij zitten want daar is veel te weinig ruimte voor. En als je gaat zitten zak je een meter weg, en dan zit de bestuurdersstoel ook nog is niet goed vast!
Ik reed namelijk een keer naar Amsterdam en opeens begon mijn stoel een beetje te wiebelen bleek dat er een schroef uitgeschoten was! Hiermee ben ik naar een dealer in Amsterdam gegaan die in tegen stelling tot mijn eigen dealer dit probleem zonder te klagen oploste.
Toen ik een keer de motor startte vlogen de airbags opeens alemaal uit! Het bleek dat de chip die de airbags uit laat gaan niet goed was. Verder is de auto nog wel een beetje ruim maar ik heb het gevoel dat een Opel Meriva nog ruimer is. Verder is de auto qua uitrusting door de Maxx versie redelijk uitgebreid, aleen mis ik zoals wel opgegeven staat cruise control? De dealer zegt dat dat er ook niet opzit maar waarom staat op internet dat er wel cruise control op zit?
En de reieigenschappen ben ik ook niet tevreden mee, en dan met name de wegliging en het motor geluid.
PROBLEMEN
- 5x kapotte lamp
- rammeltjes
- veel windgeruis
- slechte vering
- slechte banden (de velgenzij trouwens wel mooi)
- 1x motor ontploft
- airbags schoten spontaan uit
- vreselijk slechte stoelen die niet goed vast zitten
- 2x distributieriem vervangen
- hij liep opeens 1 op 6 gevolg was dat er iets niet goed was met de motor(?!)
- de metallic lak viel van de deuren af
- stuurstang bijna gebroken (hoe het kwam wist de dealer niet)
- ruitenwissers deden het niet meer
- kapotte bougie
En zo zij er nog wel wat dingetjes loos.
Toen ik een keer de topsnelheid uit wou testen op de autobähn in Duitsland kwam ik niet verder dan de 130 km/u
wat bleek nou het geval: een bougie was stuk. Dus vervangen (zonder garantie omdat het volgens de dealer mijn eigen schuld was dat ik te hard gereden had) wat me 120(!) euro kostte.
Later ben ik nog een keer de autobaan opgeweest en dit keer liept die 170km/u al stukken beter maar het wijkt wel af van de opgegeven snelheid van 205 km/u, nou dus ik druk het gaspedaal op zijn verst in en dat had ik niet moeten doen want ik hoorde BOEM!!! en toen stond ik stil, en bleek dus dat de motor ontploft was. Dankzij de ANWB ben ik terug gebracht naar mijn dealer en ze zeiden dat ik die motor voor 80% zelf moest betalen!!! Nou dus heb ik opgebeld naar de importeur en ik heb voor elkaar gekregen dat ik 45% moest betalen maar dat koste me nog een paar duizend euro. Later bleek dat het prombleem was dat er in de motor iets verkeerds was gemonteerd maar ik kreeg niks van mijn centjes terug!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.