Opel Vectra Stationwagon 1.8i-16V Diamond (1999)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Vectra Stationwagon 1.8i-16V Diamond |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 139.500 km |
KM-stand laatst | 161.000 km |
ERVARINGEN
- 153.000 km
Ik heb deze Opel Vectra Station Automaat na ca. 3 maanden en ben 3000 km verder.
Vanaf het begin vind ik dit een fijne auto om in te rijden, ligt goed op de weg en ik vind best wel veel ruimte en handige opbergvakken. Over de automaat heb ik ook geen klachten, dat gaat heel erg soepel. Het verbruik is ca. 9,0/100 km, dus val wel mee voor een automaat.
Vanaf het begin viel mij al op dat de helft van het dashbord verlichting het niet doet. Maar na een tikje op het dashbord doet ie het weer.
Wat mij sinds kort is opgevallen is bij harde neerslag achterin lekkage, ben al een keer teruggeweest bij de garage. Ze zeiden dat het verholpen was, dus niet.
Ik denk dat ze me liever niet met deze klachten terug zien in de garantieperiode, zal wel een keer goed kijken als ik tijd over heb.
Maar ik geniet nog steeds van deze auto en hoop er nog lang mee te doen.
Update: 08-07-2009:
Tot op heden ben ik nog steeds tevreden over de Vectra.
Leg nog steeds perfect op de weg en de lekkage achterin is verholpen dmv afdichten naden in kofferbak bovenin
Verleden jaar heeft er een vrachtwagen met z'n laadklep de zijkant van de auto geraakt (schade 1000 euro,gelukkig verzekeringswerk). Bij 153.000 km de distributieriem, V snaren en remschrijven + remblokken voor vervangen. (normaal onderhoud)
Tijdens de Apk aflopen mei moest de draagarmen achter allebei vervangen worden, olie en remvloeistof ververst en is de bodem van de auto getectyleerd.
Afgelopen jaar best wel veel geld ingevesteerd in de auto, maar de auto is het wel waard, vind ik.
Voorlopig bleven doorrijden
PROBLEMEN
- Af en toe valt de helft van het dashbord verlichting weg, maar na een tikje op het dashbord brand hij weer, ik denk een los contactje.
- Bij harde neerslag lekkage achterin, ik denk dat het komt via de antenne.
-bij 153.000 km: remschrijven+ remblokken voor vervangen, distributiesnaar vervangen en V snaren vervangen.
-bij 155.000 km: (tijdens apk)
draagarmen achter vervangen, nieuwe olie+ remvloeistof en bodem getectyleerd.
-Tot op heden: geen problemen
- 157.000 km
Update 5-12-2009: Km 157.000
Na de keuring ben ik nog steeds tevreden over de Vectra, rijd nog steeds perfect en heb een goed gevoel bij deze auto. Alleen moet er tussen de 5.000 6000 km 1 litertje olie erbij. Bij wel in de tussentijd 2 lekke banden gehad, maar dat kan je de auto niet kwalijk nemen.
In Juni 2010 gaat de Vectra weer voor de keuring, ik verwacht geen gekke reparaties. Tegelijk met de keuring moet er nieuwe automatenbakolie (zit er al 2 jaar in)in, nieuwe brandstoffilter erin en olie verversen. Na de keuring volgt weer een review..
Ben nog steeds een gelukkige Vectra rijder!!!!
Weer glansrijk door de Apk gekomen
- 161.000 km
Afgelopen jaar is er in de Vectra slechts 6000 km mee gereden, dus verwachtte ik geen reparaties voor de Apk, zoals ik dacht is het ook gegaan. De Vectra is makkelijk door de Apk gekomen, heb ook gelijk de olie ververst en nieuwe automatische transmisie erin gedaan. De garage zei dat er geen gekke dingen zitten aan te komen, dus voorlopig blijven doorrijden!!
De Vectra bevalt mij nog steeds prima en zie geen reden om h'm te verkopen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren