Opel Vectra 1.6i GLS (1994)

autoreview

Opel Vectra

Signalement

UitvoeringVectra 1.6i GLS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf199.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ofschoon ik deze auto pas een half jaar gelden gekocht heb, in deze vectra vanaf het begin al in het bezit van mijn familie. Hierdoor wist ik dat deze Vectra 1.6i GLS elk jaar netjes onderhouden werd en absoluut schadevrij is. Deze auto is geleverd in de zeldzame kleur Nautilus blauw en uitrustingsniveau GLS. Dit laatste houdt o.a. elektrische ramen, spiegels en antenne, stuurbekrachtiging, mooie velours bekleding en hoofdsteunen achterin. Voorin huist een 1.6i-motor met 72 pk. De motor is geen toonbeeld van kracht maar is ontzettend duurzaam (kennis heeft met dezelfde motor al 295000 km gereden zonder problemen) en zeer zuinig (1 op 15 gemiddeld). Dit laatste wordt ook veroorzaakt door de lange versnellingsverhoudingen. De auto heeft nog steeds een fijne wegligging en is redlijk stil.

PROBLEMEN

De Vectra 1.6i (met het groene i-tje) blijkt een zeer solide en oerdegelijke auto. Deze wagen bezit de eigenschappen van een echte Opel; Oerdegelijk, goedkoop in onderhoud maar daarnaast niet teveel poespas!
Het extra onderhoud naast de reguliere beurten is bijna nihil. Beide voorbanden zijn bij 180.000 km voor de tweede keer vernieuwd en de uitlaat is bij 185.000 km vervangen net als de accu. Alleen de koppakking (niet de kop zelf) is vervangen bij 160.000 km.
De onderzijde van de auto is na 212.000 km nog steeds kurkdroog en brandschoon.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.