Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk ecoFLEX Edition (2015)

autoreview

Opel Meriva
Opel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel Meriva

Signalement

UitvoeringMeriva 1.4 Turbo 120pk ecoFLEX Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf31.000 km
KM-stand laatst43.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Niet slecht..

  • 43.000 km

Na jarenlang te hebben gedieseld en ruim 15 jaar hetzelfde merk gereden te hebben, eind vorig jaar de overstap gemaakt naar benzine en Opel. Ik was destijds eigenlijk op zoek naar een Astra Wagon en een Meriva was niet eens in mij opgekomen...totdat ik hem zag staan bij de betreffende dealer.
Na enig aandringen van de dealer heb ik er vervolgens een proefrit in gemaakt en was meteen verkocht.

Mijn bevindingen tot nu toe:
Minpuntjes:
* Met zijn vrij zware gewicht en 120 Pk is het beslist geen acceleratie monster. Voor mij als oud diesel rijder is hij desondanks pittig genoeg
* Het brandstof verbruik schommelt bij mijn rijstijl (rustig) ongeveer tussen de 1:14 en 1:16
* bij snelle bochten helt de carrosserie een heel klein beetje over
* de suïcide doors zien er prachtig uit, maar zijn ook lastig als de voor- en de achter passagier tegelijkertijd willen in- of uitstappen. Zeker als je tussen andere auto's geparkeerd staat, kan dat gewoon weg niet
* na ruim een half jaar in mijn bezit te hebben, kan ik de vele knopjes op het instrumentarium boven de versnellingspook, nog steeds niet blindelings vinden; het zijn er gewoon té veel
* Roestblaasjes!!!!
Toen ik de Meriva voor het eerst handmatig waste, constateerde ik op de deurdorpels links voor en rechts achter 2 roestblaasje van ieder ongeveer een dubbeltje groot. En ook al was het overduidelijk roest van binnen uit en was de Meriva nog maar een jaar oud, Opel Nederland weigerde er iets aan te doen!! Gelukkig nam de betreffende garagehouder wel zijn verantwoordelijkheid en hebben zij beide roestblaasje door een schade herstelbedrijf vakkundig laten verwijderen.

Pluspuntjes:
* rijd zeer comfortabel
* ruimte voor de achter passagiers is riant (wat vooral mijn 2 puberkinderen van ieder plm. 1.90m zeer waarderen)
* de ramen achter kunnen helemaal naar beneden (bij mijn vorige konden ze dat maar voor de helft)
* auto is vrij stil van binnen
* alle deuren kunnen bijna 90 graden geopend worden

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens