Opel Kadett Cabrio 2.0i Edition (1993)

autoreview

Opel Kadett
Opel Kadett CabrioOpel Kadett CabrioOpel Kadett CabrioOpel KadettOpel KadettOpel Kadett - interieurOpel Kadett

Signalement

UitvoeringKadett Cabrio 2.0i Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf133.305 km
KM-stand laatst135.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geen krokante Kadett

  • 135.000 km

In 2008 heb ik na heel lang zoeken een (officieel) Opel cabrio aangeschaft. Het betreft hier een Kadett E cabriolet van 1993, de Astra was reeds 2 jaar op de markt vandaar dat Opel de naam Kadett niet meer hanteerde. Destijds was er keus uit een 1.6i of een 2.0i. Ik ben ook daadwerkelijk naar een blauwe 1.6 en naar een paarse 2.0 wezen kijken waarbij deze laatste het is geworden, mijn vriendin vond het paars schitterend (originele Bertone kleur welke uitsluitend is geleverd op cabrio Editions) en zelf had ik ook een lichte voorkeur voor de smeuige 2.0i. Meteen na aanschaf een grote beurt uitgevoerd aangezien dit al een aantal jaar niet was gebeurd, de recente facturen van de fastfitter in het dashboardkastje strookten in ieder geval niet met hetgeen ik onder de motorkap aantrof. Verder heb ik de enigste roestschade op heel de auto laten repareren: de rechter spatbordrand was enigzins roestig. In de zomer zijn we met de auto en onze tent naar Spanje gereden waarbij er zich geen enkel probleem heeft voorgedaan. Na de vakantie is de originele dynamo vervangen door een zwaarder exemplaar en is er een originele Opel accu geplaatst aangezien de bij aanschaf slechts drie jaar oude Kwikfit accu geregeld leeg stond. De zwaardere dynamo is geplaatst met het oog op de elektrische kap. Tegenwoordig wordt de auto uitsluitend gebruikt met lekker weer wat inhoud dat hij wel eens een paar weken stilstaat. Als ik dan weer eens een ritje ga maken is het altijd starten en lopen. De 2.0i C0ne ohc is een van de beste motoren die Opel ooit heeft gemaakt, degelijk, betrouwbaar en soepel. Voor een cabrio heeft de auto nog een zeer bruikbare kofferbak en voor korte stukjes kun je er prima met 4 personen in rijden. Nadeel als je achterin zit is dat je boven de 50km/h al wegwaait. Het remmen, schakelen, sturen gaat eigenlijk net zo prima als in een moderne auto. Dankzij de redelijk soepele vering kan ik er zelfs vlot mee over drempels rijden. Minpunt is de minimale verlichting in het donker, wat is er de afgelopen pakweg 15 jaar toch veel vooruitgang geboekt op dit gebied.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.