Opel Kadett 2.0 GSi 16V (1990)

autoreview

Opel Kadett GSI

Signalement

UitvoeringKadett 2.0 GSi 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf190.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In 2003 gekocht voor 750 euro. De auto had wat last van achterstallig onderhoud (roest natuurlijk).Ik heb dit zelf gerepareerd.
Ik gebruik de auto dagelijks voor het woon/werk verkeer (ca 80 km) en heb sinds die tijd alleen een radiateur, banden, schijven voor + blokken en de middendemper vervangen.
Een jaar na aanschaf gechiptuned. De auto had al geen kat meer en sinds die tijd is het verbruik licht gedaald. Bij normaal gebruik ca 1:13.5.
Het allerleukste is toch het vermogen en de daarbijbehorende snelheid. Heb inmiddels het complete interieur, sunroof, isolatie e.d. uit de auto gesloopt omwille van gewichtsbesparing. Ledig gewicht nu 850 kilo.
Omdat de auto is verlaagd en spijkerhard is afgeveerd, is het comfort nagenoeg nul. Maar daar kies je dan ook voor en weegt absoluut niet op tegen kick die het rijden van zo’n auto oplevert. Voor je het weet ben je je rijbewijs kwijt.
Omdat ik al bijna 20 jaar Kadett rijd en de auto eigenlijk niet ’past’ bij mijn leeftijd, heb ik diverse malen geprobeerd een andere luxe auto te gaan rijden. Gelukkig had ik daarbij m’n Kadett nog niet verkocht, want ik kan er geen afstand van doen!
Heb nu besloten om de auto te blijven rijden.

PROBLEMEN

Behalve de bovengenoemde onderdelen die al zijn vervangen, zal dit jaar in elk geval de homokineten, veerpootlagers en de achterremmen moeten worden vervangen. Ik kan/doe dit gelukkig allemaal zelf en kom alleen voor de jaarlijkse APK in de garage, waar ie elk jaar zonder problemen doorheen komt.
Motorisch een zeer betrouwbare wagen. Nagenoeg geen olieverbruik (ondanks de kilometrage, rijstijl) en de auto heeft mij nog nooit laten staan. Wel moet je motor goed warmrijden voor het echte werk en de distributieriem op tijd vervangen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.