Opel Astra Stationwagon 1.8i-16V Sport (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra Stationwagon 1.8i-16V Sport |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 85.500 km |
KM-stand laatst | 85.900 km |
- 85.900 km
Na 2 jaar trouwe dienst van mijn vorige Astra was het tijd voor iets groters. Onze zoektocht zat al snel in de richting van een Vectra GTS, maar naar een aantal te hebben bekeken waar onder andere teveel mankementen aanwezig waren of waar de aankomende kosten aan zaten te komen is het dus geen GTS geworden..tja wat nu? Nog meer besteden..dat wilden we niet,maar aangezien we best tevreden waren over de vorige astra gingen we dus opzoek naar een andere..maar dan wel met meer opties want de vorige was zo kaal als iets. Meer Pk`s, airco, sport intereur enz.. was een must en kon de zoektocht dus beginnen.
Na wat weekjes zoeken op zowat elke site die te vinden was op het world wide web en ook weer het een en andere gezien te hebben van nederland kwamen we deze Astra 1.8 16V IRMSCHER uitvoering tegen met aantoonbaar 85500km op de klok en waarvan de afgelopen 5 jaar nog geen 20000km mee gereden zijn..te gek alles zag er goed uit en ondanks dat deze astra 1 jaar ouder is dan onze oude astra zag deze er super goed uit..zowat geen gebruikerssporen! Mission complete! Betalen overschrijven en met een BIG SMILE richting huis.
Tot nu toe zij mijn eerste 400km dus geweldig en geniet er vol van..zal binnenkort eens naar mijn garage gaan om een kleine check-up te doen en te kijken hoe hun erover denken
Update: 99.400km
Maar weer eens tijd voor wat nieuws over mijn Irmscher..
na de aankoop leek alles koek en ei maar helaas waren de eerste onkosten een feit, oudjaarsdag 2011 na sluitingstijd van de garages brak de aandrijfsas! tja pech, maar kan gebeuren..nou nie gek veel later was ook de koppeling op, dus ook deze laten vervangen.
Nadat een aantal maanden er gelukkig geen onkosten meer waren en de zomer aangebroken was, gingen we lekker met de family op vakantie!(met t vliegtuig)...terugkomst auto volladen en terug naar huis rijden,onderweg viel steeds meer een soort ratelend geluid op waar ik zelf niet meteen een vinger op kon leggen wat t was en dus de volgende dag maar naar de garage en jahoor,de distributieriem stond op springen(echt mzzl gehad). Meteen laten vervangen maar toen kwam er slecht nieuws...bij een vorige d-riem reperatie heeft er iemand liggen kloten en de bout vd spanrol er scheef ingedraaid,schroefdraad verkloot en zelfs de schroefdraad opnieuw scheef in overmaat getapt!!! (wat een klojo) daardoor is de riem natuurlijk scheef gaan slijten.
Mijn topmonteur heeft de kop afgehaald,gat recht geboord/gefreest en een helicol geplaatst en t probleem is opgelost. ook maar meteen een nieuwe waterpomp laten plaatsen want je zal t meemaken dat ie dan ff later kaduk gaat..
ondertussen weer fijne km`s gemaakt maar de kosten bleven komen, remschijven en blokken vd achteras waren op..`t zijn dan wel wel slijtage onderdelen maar ja er zit nou toch wel genoeg geld in of nie!!!
Ondanks de onkosten rijd ie er niet minder om en omdat er toch niet bezuinigd werd op de astra en crisis hier dus niet geldt heb ik hem maar verwend met wat nieuwe 18 inch schoenen.
Al met al dus nogsteeds een fijne auto met een ietwat te hoog verbruik maar dat mag de pret niet drukken!
Binnenkort tikken we de 100.000km aan en dan maar hopen op een goedkoper 2013 ;)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.