Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand laatst | 183.000 km |
Astra van de zaak
- 138.000 km
Nou daar gaat ie dan,ik heb altijd Mazda gereden met veel plezier maar kon via de zaak een station gaan rijden onze kinderen worden groter en dan wordt een mazda3 alleen maar kleiner.
Ik kon niet kiezen want Europees besloten dat wij Opel rijden.
Altijd een beetje sceptisch geweest over Opel geen uitgesproken modellen en zeker geen spannende modellen m.i .
Gekozen voor een diesel 70 k per jaar dan kom je daar toch nog op uit.
Auto 20 Jan in bezit gekregen wow dat is stiekem een grote auto van binnen ,het is business uitvoering en de facelift plus een upgrade vanuit Opel, velgen IPV wieldoppen en led koplampen met led dagrijverlichting.
Hoe rijdt dat dan , nou een stuk minder communicatie met de wielen dan de Mazda maar wel veel stiller en elke hobbeltje wordt goed weggefilterd.
Dat is wel even wennen ,de diesel met 105 pk en 260nm trekt eigenlijk nog best aardig het is geen racemonster maar gewoon een comfortabele auto die vele lange afstanden opvreet.
Hij doet dit ook zeer zuinig 3.8 op 100 dus bijna 1 op 25 dat is zuinig!
Het enigste minpunt tot nu toe is de parkeersensoren die piepen wel heel makkelijk.
Start stop systeem werkt heel snel de auto rolt nog uit maar de motor slaat al af?.
Dan maar met de knop het start stop systeem uitschakelen elke keer.
En dan de start bij een warme motor dan hoor je een ontzettend hard geluid een hele harde klik dit is normaal volgens Opel nou we wachten het af.
Nu 17000 km verder kan ik niet anders zeggen dat de auto ontzettend lekker rijdt gewoon een allemans vriend en nog geen kuren gehad anders dan nu beschreven.
Ik ga het bijhouden bij de volgende km stand 30000.
Intussen iets over de 30000 km gereden
Problemen nog niet gehad.
Net terug van de vakantie uit Oostenrijk gemiddeld 4.3 op 100 met een snelheid van +- 150 km per uur en dat 1000 km lang.
Dat betekent dus op 1 tank naar Oostenrijk gereden dat is top m.i
Enige wat goed merkbaar is dat is de bergen steile hellingen op rijden geen probleem is trekkracht genoeg het wordt pas een probleem bij het afdalen bij hellingen van meer dan 6% dan remt de auto eigenlijk niet af op de motor bij mij. Mazda3 2.0L benzine was dat geen probleem maar dus wel bij de Astra met gevolg dat ik een melding kreeg U remmen raken overhit probeer minder te remmen?
Na wat zoeken op google hebben eigenlijk alle 3 cilinders er last van.
Voor de rest prima wagen met een prima comfort.
Op naar de 60000
Nou 34000 km verder belt op Opel op meneer het onderdeel is binnen huh onderdeel ja tijdens onderhoud bij 30000 km is geconstateerd dat er een defect in in de achteras zit en deze dient vervangen te worden,ik was niet op de hoogte van een onderdeel dat besteld was.
De auto kraakte wel achter maar dat had ik ook aangegeven tijdens onderhoud.
Nou ja het is i.i.g netjes opgelost wel jammer voor een nieuwe auto.
Nou door naar de 60000
Nou bij 60000 km nieuwe banden rondom.
Een onderhoudsbeurt.
Verder geen problemen lekker doorrijden.
,Inmiddels 112000 km
En ja hoor weer prijs weer een nieuwe achteras er onder.
Verder weer nieuwe banden voor en een onderhoudsbeurt deze had gemoeten bij 120.000 km echter de olie gaf aan dat deze ververst moest worden.?
Behalve de achteras geen problemen dus weer door naar de 140000km.
Nou we zijn aanbeland bij de 140000 km.
Problemen vooralsnog niet gehad alleen zijn beurten.
Hij rijdt prima,geen storingen en olieverbruik ook niet aan de orde.
Het lijkt bijna een Mazda?.
En we gaan vrolijk door richting 200000km
En dan komt de astra st Tourer hybrid er aan.
En dan een storing 163000 km net 4000 km geleden een grote beurt gehad bij de dealer en afgelopen paar weken vreemde brandgeur zo nu en dan bij parkeren auto en de ventilator draaide dan ook nog. Nu onder het rijden geel motor lampje en de melding motorvermogen beperkt. De auto direct naar de garage gereden en staat daar nu al 1 week ik weet nog niet wat het probleem is.
Nu rij ik met een hele dik nieuw model astra rijd lekker maar de versnellingsbak is helemaal ... Typische Franse slag.
- 112.000 km
60000km gereden 2e beurt gehad.
De auto bevalt nog steeds goed op 2 defecte bandenspanning sensoren na verder niets gehad.
Nog geen kraakjes en piepjes.
Wel merk ik dat de auto gevoelig is voor steenslag duidelijk te zien op de motorkap en bumper.
Hij doet wat ie moet doen verbruik is iets gestegen 4.3 op 100 maar is wel flink beladen met materiaal.
Op naar de 90000 km
Storing
- 163.000 km
Motorv beperkt
Inleveren
- 183.000 km
Na trouwe dienst is vandaag de auto ingeleverd.
Ik ga hem missen wat een ruimtewonder maar ook de dieselmotor is perfect gebleken. Laatste melding bleek van een lekke slang te zien koelwaterlekkage. Beugel vervangen en klaar.
Nu naar een astra sportstourer electric fff een omslag maar ja ik kon niet kiezen voor weer een diesel.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Opel Astra
Had je deze auto's al gezien?

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Edition, NL, CarPlay, PDC, navi
- 2021
- 78.009 km

Opel Astra Sports Tourer T 111pk Navi Apple/Android Elek.klep Keyless Lane-dep. CruiseControl Pdc-a+v Ecc Licht-/Zichtpakket Bluetooth Isofix 4xElek.Ramen Mistlampen Usb 16''LM Dealer Onderhouden 1.2 Turbo Business Elegance
- 2021
- 76.450 km

Opel Astra 1.2 Launch Elegance
- 2019
- 76.470 km