Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance (2021)

Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance (2021)
Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance (2021)Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance (2021)Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance (2021)Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance (2021)Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance (2021)Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance (2021)Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance (2021)Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance (2021)Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance (2021)Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance (2021)Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance (2021)

UitvoeringAstra Sports Tourer 1.5 CDTI 105pk Business Elegance
Bouwjaar2021

Astra van de zaak

• 2 km

Nou daar gaat ie dan,ik heb altijd Mazda gereden met veel plezier maar kon via de zaak een station gaan rijden onze kinderen worden groter en dan wordt een mazda3 alleen maar kleiner.
Ik kon niet kiezen want Europees besloten dat wij Opel rijden.
Altijd een beetje sceptisch geweest over Opel geen uitgesproken modellen en zeker geen spannende modellen m.i .
Gekozen voor een diesel 70 k per jaar dan kom je daar toch nog op uit.

Auto 20 Jan in bezit gekregen wow dat is stiekem een grote auto van binnen ,het is business uitvoering en de facelift plus een upgrade vanuit Opel, velgen IPV wieldoppen en led koplampen met led dagrijverlichting.

Hoe rijdt dat dan , nou een stuk minder communicatie met de wielen dan de Mazda maar wel veel stiller en elke hobbeltje wordt goed weggefilterd.

Dat is wel even wennen ,de diesel met 105 pk en 260nm trekt eigenlijk nog best aardig het is geen racemonster maar gewoon een comfortabele auto die vele lange afstanden opvreet.

Hij doet dit ook zeer zuinig 3.8 op 100 dus bijna 1 op 25 dat is zuinig!

Het enigste minpunt tot nu toe is de parkeersensoren die piepen wel heel makkelijk.
Start stop systeem werkt heel snel de auto rolt nog uit maar de motor slaat al af🤔.
Dan maar met de knop het start stop systeem uitschakelen elke keer.

En dan de start bij een warme motor dan hoor je een ontzettend hard geluid een hele harde klik dit is normaal volgens Opel nou we wachten het af.

Nu 17000 km verder kan ik niet anders zeggen dat de auto ontzettend lekker rijdt gewoon een allemans vriend en nog geen kuren gehad anders dan nu beschreven.

Ik ga het bijhouden bij de volgende km stand 30000.

Intussen iets over de 30000 km gereden
Problemen nog niet gehad.
Net terug van de vakantie uit Oostenrijk gemiddeld 4.3 op 100 met een snelheid van +- 150 km per uur en dat 1000 km lang.
Dat betekent dus op 1 tank naar Oostenrijk gereden dat is top m.i

Enige wat goed merkbaar is dat is de bergen steile hellingen op rijden geen probleem is trekkracht genoeg het wordt pas een probleem bij het afdalen bij hellingen van meer dan 6% dan remt de auto eigenlijk niet af op de motor bij mij. Mazda3 2.0L benzine was dat geen probleem maar dus wel bij de Astra met gevolg dat ik een melding kreeg U remmen raken overhit probeer minder te remmen🤔

Na wat zoeken op google hebben eigenlijk alle 3 cilinders er last van.

Voor de rest prima wagen met een prima comfort.

Op naar de 60000

Nou 34000 km verder belt op Opel op meneer het onderdeel is binnen huh onderdeel ja tijdens onderhoud bij 30000 km is geconstateerd dat er een defect in in de achteras zit en deze dient vervangen te worden,ik was niet op de hoogte van een onderdeel dat besteld was.
De auto kraakte wel achter maar dat had ik ook aangegeven tijdens onderhoud.
Nou ja het is i.i.g netjes opgelost wel jammer voor een nieuwe auto.

Nou door naar de 60000

60000km gereden 2e beurt gehad.
De auto bevalt nog steeds goed op 2 defecte bandenspanning sensoren na verder niets gehad.
Nog geen kraakjes en piepjes.
Wel merk ik dat de auto gevoelig is voor steenslag duidelijk te zien op de motorkap en bumper.
Hij doet wat ie moet doen verbruik is iets gestegen 4.3 op 100 maar is wel flink beladen met materiaal.
Op naar de 90000 km

PRIVATE LEASE Opel Astra