Opel Astra Cabrio Turbo (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra Cabrio Turbo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen: de Astra Cabrio Turbo is een geweldige auto!
Ik was al erg tevreden met mijn vorige Astra Cabrio met 1.8 16v motor maar de 2.0 Turbo motor maakt het rijden helemaal een feest. De motor is echt een alleskunner,
relaxed in de 5e versnelling over een dijkje cruisen met het dak open is geen probleem maar als je alle 200 pk’s aanspreekt verandert de auto in een regelrechte sportwagen. En dat bij een gemiddeld verbruik van tot nu 1 op 11 na ruim 12.000 kilometer.
Qua design is het in mijn ogen een van de mooiste cabrio’s die momenteel te koop is. Zowel met dak open als met dak dicht is het een mooie strakke auto en de bij de Turbo uitvoering behorende 17 inch velgen met 35 /225 banden maken het plaatje compleet.
Het cabriodak is van erg goede kwaliteit en buitengeluiden en - nog belangrijker - winterkou worden prima buiten gehouden. In combinatie met de goede
verwarmingsinstallatie en stoelverwarming is het mogelijk het hele jaar comfortabel rond te rijden en bij de eerste zonnestalen te genieten van het cabriodak.
Concluderend denk ik dat de Astra Cabrio Turbo een auto is die veel rij- en cabrioplezier bied voor een aanvaardbare prijs.
Update 23-02-06
De auto bevalt nog steeds erg goed, door het rijden van wat kortere afstanden is het gemiddelde verbruik toegenomen tot ongeveer 1 op 10, wat gezien het vermogen van de motor zeker acceptabel is.
Wel wat tegenvallend is de inruilwaarde van de auto bij merkvreemde maar ook de Opel dealer, vergelijkbare berichten ook gehoord mbt de coupe turbo...onbekend maakt onbemind zullen we maar denken...mede daardoor besloten voorlopig nog in de cabrio te blijven rijden en willicht dat bij het op de markt komen van de Astra Twintop met de 200 pk turbo motor er alnog een goede deal met de Opeldealer gemaakt kan worden
Update 07-06-07
De cabrio toch niet ingeruild. Het afgelopen jaar ook (te) weinig kilometers gemaakt. Gelukkig de afgelopen weken weer kunnen genieten van het rijden met open dak. En het blijft toch leuk, die verbaasde gezichten als de potentiele snelheid van het ’astraatje’ weer eens verkeerd wordt ingeschat.
Om nog een aantal jaar (extra) plezier van de auto te hebben besloten de komende maanden het één en ander te veranderen aan de auto, oa verlagingsset, dumpvalve + roestvrij stalen luchtaanvoer voor de turbo en misschien een andere uitlaat.
Update 27-10-2009
Nog steeds zeer tevreden met de Cabrio. Op dumpvalve + luchtaanvoer na de auto toch "standaard" gelaten. Het verbruik is na 65.000 kilometer 1 op 10,5 (incl relatief veel korte stukken)
Onderhoudskosten vallen ook nog steeds mee. Alleen regulier onderhoud, nieuwe banden en de distributieriem vervangen, De Cabrio blijft voorlopig nog wel even (eventueel als 2e auto) want de inruilwaarde blijft erg laag.
PROBLEMEN
In de afgelopen 9 maanden zijn er 2 kleine problemen
geweest. De de xenon verlichting stond te laag afgesteld
en de sensor van het tractie control systeem werkte niet
goed. Beide problemen zijn onder garantie door de
dealer opgelost.
Update 23-02-06
waterpomp onder garantie vervangen
Update 07-06-07
afgelopen jaar 4 banden vervangen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.