Opel Astra Cabrio 1.8i-16V (2004)

autoreview

Opel Astra Cabrio
Opel Astra CabrioOpel Astra CabrioOpel Astra CabrioOpel Astra CabrioOpel Astra Cabrio

Signalement

UitvoeringAstra Cabrio 1.8i-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf82.000 km
KM-stand laatst134.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lekker open

  • 82.000 km

In de cabriosfeer...
Eerder al een oudere Astra cabriolet (1.6) gereden. Dan nog een megane cabriolet (2.0) en BMW 325ia (e30 voor de kenner). Ook een paar maanden (leuk, in juli en augustus 2002) mogen proeven van een Bentley Azure. Puur genieten, tijdelijk van iemand in bruikleen ;-) (niet mijn prijsklasse).

De beste keuze van bovenstaande auto's is de huidige Astra, alhoewel de 6 in lijn met automaat natuurlijk beter reed. Windgeruis valt mee voor een cabriolet, de softtop is nog de eerste (volautomaat) en is ook in de winter goed bruikbaar.

Het verbruik valt mee, schommelt tussen de 1 op 12 en 1 op 16. Uiteraard afhankelijk van stad of snelweg. Veel onderhoud heeft de auto niet nodig gehad de afgelopen 6 jaar, ben dan ook pas 2e eigenaar (niet volgens de gegevens op de RDW). Vorige eigenaar zijn een vader en zoon geweest (onderling overgeschreven i.v.m. verzekering) en daarvoor een dealer als showmodel.
Onderhoud heeft zich beperkt tot een nieuwe aircopomp, een verse set banden, verse remmen, distributieriem (komend jaar weer aan de beurt denk ik) en verder de standaard beurtjes. De auto heeft inmiddels (6 jaar verder) 130.000 gelopen. Zo'n 50.000 als tweede auto in 6 jaar is ok. De familie voiture zou zo'n 75.000 doen in eenzelfde periode. De family car is echter vaak met 60.000 toe aan een volgende eigenaar (4 jaar ongeveer)

De auto is grijs met rood leer, gelukkig wel een mooie donkerrood en geen schreeuwende kleur.

Staat veel stil nu tijdens corona

  • 131.500 km

Door corona wordt de tweede auto eigenlijk nauwelijks nog gebruikt. Ergens zit er dan ook twijfel om 'm te houden. Alleen blijft het een genot om in te rijden en is het straks in het voorjaar, de zomer weer lekker open toeren.
De accu zal wel wat minder worden, na een dikke maand niet gebruiken startte de auto nog wel, de accu leek er moeite mee te hebben...

Onderhoud

  • 133.000 km

Onderhoud geweest aan het oude beest.
De Astra had een distributieriem (met waterpomp, spanrollen e.d.) nodig. Via de dealer een offerte van EUR 1.000 als er verder niks aan de hand is. Mij te gortig, stappen we maar van dealeronderhouden af. Na wat belletjes 700 bij een (door de ANWB) goed aangeschreven garage (doet verkoop en onderhoud).
Geen vreemde zaken tegengekomen, complimenten over de staat van de auto ontvangen. De auto id heel goed onderhouden en ziet er ook van binnen en buiten nog goed uit. Twee zaken die de ouderdom niet hebben overleefd:
- Wat instapschade op het rode leer en de naad van het leer laat los aan passagierszijde
- Het dashboard (midden-radiodeel) heeft slijtsporen (Astra kwaal)

Al met al tevreden over de auto. Nog altijd wel twijfel over doorrijden of toch maar wegdoen. Blijft toch een aardige kostenpost met 2 dkm per jaar...

Jaartje verder

  • 134.000 km

Het is weer bijna tijd voor het jaarlijkse onderhoud. Door het weinige rijden is de uitlaat aan vervanging toe. Verder doet de astra wat ie moet doen. Helaas heeft iemand twee krasjes op de deur gemaakt en denk ik dat er een trekhaak tegen de voorbumper heeft gezeten (plekje waar de lak loslaat)

Al met al niet ontevreden. Twijfel wel nog altijd of we deze voor een elektrisch voertuig weg moeten doen en de peugeot als 2e auto gaan gebruiken

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.