Nissan Primera 2.0 LX (1994)

autoreview

Nissan Primera

Signalement

UitvoeringPrimera 2.0 LX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na veel twijfelen, zoeken en vergelijken koos in uiteindelijk voor een Nissan Primera 2.0L LX. Een proefrit trok me over de streep. De standaard airco speelde hierbij ook een grote rol. Ik was verbaasd over zijn prestaties en met name wegligging. Testen gaven dat al aan. Ook boven de 100km/h zit er nog behoorlijke pit in. Op een nogal primitieve en waarschijnlijk niet al te nauwkeurige manier heb ik eens gemeten hoe lang het duurt om van 100kmh (beginnend in de derde versnelling) op de 160kmh te komen (dan vierde versnelling), circa 12 seconde. Das dus heel snel. Of bij 40km/h plankgas geven in de tweede versnelling tot 90 kmh maakte ook indruk en dan vervolgens in de derde versnelling door te trekken tot 140kmh. Al met al heeft menig (lease) auto dan echt het nakijken. Leuk om te zien hoe men dan vaak reageerd. Dat verwacht men niet van zo"n toch wel oudbollig uitziende auto. De motor is al met al ook erg soepel, een bocht in de derde versnelling nemen is geen probleem. Prestaties vind ik erg belangrijk. Cruisen met hoge snelheid is geen probleem, de auto spoort perfect en voelt lekker stabiel aan. Maar ook het weinige geluid draagt een belangrijk steentje aan het comfort bij. Minder vind ik het veercomfort over dwarse richels. Verder kan ik eigenlijk geen minpunten bedenken. Een verbruik van 1 op 10 gemiddeld met een pittige rijstijl vind ik acceptabel. Circa 600km kun je rijden met 1 volle tank. Oja, met de ventilator (en/of met de airco) aan vind ik dat de motor daardoor toch veel minder soepel en alert rijdt, kost blijkbaar veel vermogen. Vind ik toch gek, ondanks de 125pk"s.
Al met al een erg fijne auto, die er inderdaad alles behalve spannend uitziet. Ja, deze auto wordt vaak erg onderschat, zeer onterecht. Ik heb veel in vaak nieuwere autos gereden en ja eerlijkheidshalve vind ik mijn Primera vaak lekkerder rijden. Een echte aanrader voor iemand die van autorijden houd, niet al te veel om het uiterlijk geeft en niet te veel wil uitgeven.
Ja en die airconditioning, das toch wel heel erg prettig. Vind ik een van de weinige luxe waar je ook echt iets aan hebt. Heerlijk.

PROBLEMEN

Ondanks mijn pittige rijstijl, tot nu toe geen problemen!

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.