Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Nissan
  • Primera

Nissan Primera 1.6 LX (1996)

autoreview

Nissan Primera 1.6 LX (1996)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPrimera 1.6 LX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf208.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 3 juli 2007

Primera... tja, noem het een ’oude-mannenauto’ maar ik vond ze wel iets hebben, vooral de modellen met de facelift.
Mijn vader had zo’n auto gehad en aangezien mijn Sierra aan vervanging toe was en ik het een erg fijne auto vond, ben ik op zoek gegaan naar een Primera.

Toen kreeg ik er een in het vizier! (de km-stand was al behoorlijk hoog, maar de dealer verzekerde me dat deze auto nog heel wat km’s mee kon gaan).
Een Primera Invitation, dit model was leuk aangekleed met chromen deurgrepen, sportvelgen en geinige bekleding, electrische ramen en spiegels in kleur... airco was op de Primera al vanaf ’94 standaard.

De auto sprak me erg aan door de kleur, de motorisering van een 1.6 is eigenlijk wat aan de lichte kant voor een Primera maar het verbruik lag op 1:14 en dat was met de steeds stijgende brandstofkosten best prettig!
Qua binnenruimte is een Primera best ok, achterin is het voor volwassenen wel wat krap, de kofferruimte was daarintegen behoorlijk (ik moest er wat muziek in kwijt).
De auto kwam ondanks zijn km-stand, let wel! op benzine!, nog erg solide over, geen rammeltje of kraakje te bekennen, de wegligging was wat slap vergeleken bij mijn vorige auto en in vergelijking van een Primera 2.0.
Hiervoor heb ik de auto laten verlagen en heb ik er andere velgen met bredere banden onder laten zetten, dit scheelde enorm!
Na ongeveer een jaar probleemloos gereden te hebben, en zonder ook maar 1 puntje van kritiek de volgende APK doorgekomen te zijn, ben ik de auto verder gaan verfraaien... een origineel GT interieur, sportluchtfilter voor de sound en wat aankleding in het interieur, dit alles zonder het TE schreeuwerig te maken.

Ik heb deze auto tot en met Juni 2006 gereden, ik heb er heel veel plezier van gehad met relatief weinig afschrijving... de onderhoudskosten zijn nihil te noemen.
De auto heeft op mijn een erg positieve indruk achter gelaten en heeft mij slechts 1x in de steek gelaten doordat de dynamo versleten was, verder gaf de auto mij een behoorlijk solide indruk.. zelfs bij 315.000 km!
Motorisch was de auto in superstaat, verbruikte geen drup olie en roest was ook nog nergens te bekennen, onvoorstelbaar!

Ivm met verhuizing moest ik gaan dieselen, helaas vond ik het huidige model Primera niet bepaald mooi en als bevestiging had mijn vader behoorlijk wat problemen zijn huidige Primera van dat model.. die ging het dus niet worden helaas.

Ik heb mijn Primera nog geprobeerd particulier te verkopen omdat het best nog leuke auto was, helaas werd er in de laatste weken schade aan gereden en was de auto nagenoeg onverkoopbaar... via de export heb ik er best nog een leuke prijs voor gekregen, de auto doet nu dienst als taxi in een warm landje.
Ik kan 1 ding zeggen en dat is dat je ook met een auto een band kunt krijgen, het ging me behoorlijk aan het hart toen ze mijn auto voor de export op kwamen halen.

De auto had zijn dienst gedaan hier en dit met een dikke duim omhoog!

PROBLEMEN

  • 3 juli 2007

Dynamo.. geen ramp bij een mooie km-stand, helaas wel elk jaar daarna een nieuwe moeten plaatsen... ik weet dat het van de 1.6 een zwak punt is, de garage gaf aan dat het door mijn stroomvretende geluidsinstallatie kwam terwijl een revisiebedrijf zegt dat het nooit mag na een jaar, ook al werd er nog zoveel stroom gevraagd.
Whatever, de kosten vielen mee en ik heb er mijn plezier van gehad.
Ander nadeel is dat ik elk jaar met de APK mijn remcylinders achter moest laten vervangen, deze zaten keer op keer muurvast!

Schade rechtsvoor, ik was al op zoek naar een vervanger maar met een gedeukte Primera met deze mooie stand kun je niet meer aankomen.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Nissan Primera? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Nissan Primera
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Nissan Primera specificaties
  • Nissan Primera occasions
  • Nissan Primera video's
Advies en informatie
  • Nissan Primera tests
  • Nissan Primera gebruikersreviews
  • Nissan Primera index
PREMIUM
Nissan Qashqai transmissievergelijking - Duurtest

Nissan Qashqai transmissievergelijking - Duurtest

De twee Nissans Qashqai op de foto zijn vrijwel identiek. Alleen je voeten zouden het verschil...

Lees meer
 

Nissan Primera reviews

  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.6 LX (1996)

    Nissan Primera 1.6 LX (1996)

    1
    • 19 juni 2009
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.6 L (1995)

    Nissan Primera 1.6 L (1995)

    1
    • 27 maart 2008
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.6 LX (1996)

    Nissan Primera 1.6 LX (1996)

    • 3 juli 2007
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.6 LX (1994)

    Nissan Primera 1.6 LX (1994)

    2
    • 1 mei 2007
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.6 LX (1996)

    Nissan Primera 1.6 LX (1996)

    1
    • 6 april 2007
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 2.0 SE (1995)

    Nissan Primera 2.0 SE (1995)

    • 7 maart 2006
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 2.0 SE (1995)

    Nissan Primera 2.0 SE (1995)

    • 1 april 2005
meer reviews
Nissan Micra 1.3 – 2000 – 361.834 km - Klokje Rond

Nissan Micra 1.3 – 2000 – 361.834 km - Klokje Rond

De Nissan Micra van de K11-generatie kennen we als een Japanner van de onsterfelijke soort....

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    De pretentieloze middenklassers van 20 jaar geleden

    De pretentieloze middenklassers van 20...

    68
    • 28 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 2.0 SE (1999)

    Nissan Primera 2.0 SE (1999)

    • 7 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.8 Luxury Plus (2000)

    Nissan Primera 1.8 Luxury Plus (2000)

    • 13 juli 2019
  • Nieuws
    De Tweeling: Nissan Primera – Infiniti G20

    De Tweeling: Nissan Primera – Infiniti...

    27
    • 9 juni 2019
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera Estate 1.8 Acenta (2005)

    Nissan Primera Estate 1.8 Acenta (2005)

    3
    • 7 november 2018
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.8 Sport Plus (2000)

    Nissan Primera 1.8 Sport Plus (2000)

    5
    • 4 februari 2018
  • Nieuws
    Facelift Friday: Nissan Primera (P11)

    Facelift Friday: Nissan Primera (P11)

    32
    • 5 mei 2017
Merk
Merk
  • Autotest
    Nissan Juke Hybrid - Eerste rijtest: zo rijdt Juke met hybridesysteem Renault

    Nissan Juke Hybrid - Eerste rijtest: zo...

    10
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    62
    • 25 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Nissan Micra 1.0 GX (1997)

    Nissan Micra 1.0 GX (1997)

    2
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Prijs Nissan Juke Hybrid bekend, in augustus bij de dealer

    Prijs Nissan Juke Hybrid bekend, in augustus...

    19
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    Facelift voor Nissan Altima

    Facelift voor Nissan Altima

    11
    • 9 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Nissan X-Trail DIG-T 163 N-Connecta (2019)

    Nissan X-Trail DIG-T 163 N-Connecta (2019)

    3
    • 8 juni 2022
  • Nissan Micra 1.3 – 2000 – 361.834 km - Klokje Rond

    Nissan Micra 1.3 – 2000 – 361.834 km -...

    • 30 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden