Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Nissan
  • Primera

Nissan Primera 1.9 dCi Visia Vision (2004)

autoreview

6
Nissan Primera 1.9 dCi Visia Vision (2004)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPrimera 1.9 dCi Visia Vision
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst160.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 160.000 km
  • 16 december 2004

Wie koopt er nou een Primera? Ja, ik dus. Betrouwbaarheid, prijs-prestatie (ik betaal hem zelf, geen bijtelling, bruto kosten zijn gewoon netto kosten) maar vooral de garage zelf gaven eigenlijk de doorslag. Lekker vertrouwd in het eigen dorp. De goede ervaringen met de Micra van mijn vrouw waren ook van belang bij de keuze. Dat een Primera geen auto is waarmee je indruk maakt aan de bar neem je op de koop toe.

Positief:
Motor: een groot pluspunt van de auto is de 1.9 Dci dieselmotor. Sterk, soepel, stil en zuinig. Bij langere afstanden en een rustige rijstijl is 1:20 mogelijk. Bij kortere afstanden en fors optrekken loopt dat terug naar 1:16. Je moet wel heel gek doen om meer te verbruiken. Reken gemiddeld op 1:18.

Het olieverbruik is verwaarloosbaar. Ik noem dit maar even omdat ik bij een rit in een Audi A4 te maken kreeg met een optisch en geluidsalarm (ding dong) en het dringende verzoek om een liter (!) olie bij te vullen. Daar sta je dan in je nette pak.

Versnellingsbak: De 6-bak zorgt voor lage toerentallen. 2000 tpm, maximum koppel, is 110 km/h. Terwijl er al vanaf 1500 tpm voldoende kracht beschikbaar is. Ook in zijn 6. Lage toeren geeft rust en ontspanning. Lekker hoor.

Camera: de achteruitrijcamera lijkt in het begin vooral een leuke gadget. Maar je went er onopgemerkt zo aan dat je hem in een andere auto direct mist. Perfect ding.

Bouwkwaliteit: er is nog geen enkel rammeltje, kraakje of ander bijgeluid te melden.

Betrouwbaarheid: zoals verwacht, top. Altijd starten en lopen. Ook electronisch nooit een probleem. Er zijn natuurlijk wel een paar irritatiepuntjes. Zie negatief.
Zijn betrouwbare inborst geeft liefde op het 2e gezicht. Het is de reden dat ik deze auto steeds meer ga waarderen.

Neutraal:
N-form: de meters in het midden en het N-form systeem bevallen na enige gewenning prima, waar er zijn handiger systemen. Ook bij Nissan. De geluidskwaliteit van de radio/cd met 6 speakers is redelijk.

Negatief:
Afrolgeluiden: met de originele zomerbanden (Dunlop) waren de afrolgeluiden te hoog. En ik heb ook nog last gehad van cuppende achterbanden. De winterbanden (Semperit) veroorzaken minder afrolgeluiden. De nu gemonteerde Bridgestones zomerbanden zijn goed. Maar het afrolgeluid blijft op sommige wegdekken wat aan de hoge kant.

Stoel: de stoel is voor verbetering vatbaar. Het bekende verlanglijstje: een iets lagere zitpositie (ben 1.87) , een wat langere zitting en wat meer zijdelingse steun zouden prettig zijn.

Airco: de koelprestatie bij temperaturen boven de 25 graden celsius in de volle zon is nog steeds niet geweldig. Het gaat. Misschien komt het omdat de turbo pal naast de verdamperleidingen zit?

PROBLEMEN

  • 160.000 km
  • 16 december 2004

Gebreken en dingen die opvallen of irriteren:

7 km:
Bij aflevering stond het stuur een fractie uit het midden. Ook trilde het bij zacht remmen. Beide punten zijn snel door de dealer hersteld.

Update bij 20.600 km:
Vanaf km-ststand 17.000 last van cuppende achterbanden. Dat gaf een zoemend geluid bij 80 km per uur. De banden zijn bij een bandenboer getrimd waarna het zoemgeluid weg was. Beurt verder zonder bijzonderheden.

Update bij 41.000 km:
Bij de 40.000 beurt is de airco bijgevuld (garantie) omdat ik de airco bij temperaturen boven de 25 graden celsius niet genoeg vond koelen. Verder geen problemen.

Update bij 55.000 km: Winterbanden gemonteerd en nieuwe ruitenwisserbladen.

Update bij 60.000 km:
Grote beurt zonder bijzonderheden.
Bij vorst en met winterbanden ligt het verbruik rond de 1 op 17. Bij koude motor (dan hoor je ook wel dat het een diesel is trouwens) en koude auto zit er bij het optrekken af en toe een lichte resonantie ergens bij de carkit.

Update bij 80.000 km:
Kleine beurt, winterbanden gemonteerd en er is een onderdeel van de airco vervangen omdat ik de koelprestatie nog steeds niet geweldig vond (garantie). Airco is sindsdien wel beter maar niet perfect. Wel koel maar niet ijskoud. Soit.

(verlate) Update bij 100.000 km:
Standaard beurt. Nieuwe banden (Bridgestone Turanza, ivm minder afrolgeluid). De resonantie bij de carkit is vanzelf verdwenen. Het olieverbuik over de laatste 20.000 km was nagenoeg nihil. Er is gewoon nooit wat mis. Daarom betrouwbaarheid op 5 sterren gezet. Kosten voorlopig ook nog steeds op 5 sterren. Ben wel benieuwd naar de volgende extra grote 120.000 beurt met distributieriem.

Update bij 120.000 km:
Grote beurt met distributieriem. De kosten vielen niet tegen maar de kosten gaan weer naar 4 sterren. Voor mijn gevoel is de auto nog net zo goed als bij de aflevering ruim 4 jaar geleden. Deze auto ga ik steeds meer waarderen. Bij sommige andere auto’s die ik heb gehad was dat met het verstrijken van de tijd wel anders. Ik rij zeker nog een jaartje door.

Update bij 133.000 km:
Nou zeg! De eerste echte storing sinds de aflevering is een feit: het lampje van het motormanagement bleef branden. Verder was het nergens aan te merken dat er iets mis was. De auto bleef goed starten en goed rijden. Ook bij 10 graden onder nul. Maar het bleek toch een defecte gloeibougie te zijn. Ik heb ze alle 4 maar laten vervangen. Voor straf heb ik de betrouwbaarheid 1 klikje lager gezet.

Update bij 140.000 km:
Kleine beurt en de zomerbanden er weer op. Op naar de 160.000km.

Update bij 160.000 km: Beurt zonder bijzonderheden. Bij het wisselen naar de winterbanden in oktober zijn ook de remblokken voor vervangen. Dat was het enige in 20.000 km. De betrouwbaarheid en de kosten daarom maar weer op 5 sterren gezet.
Op naar de 180.000km (?).

Want dan nu het grootste probleem met deze auto: zijn vervanger. Na 6 jaar ben ik wel weer toe aan een andere auto. Maar het voelt bijna aan als verraad. Dus dat wordt nog een heel proces..

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Nissan Primera? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Nissan Primera
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Nissan Primera 2.0 Luxury CVT

    Nissan Primera 2.0 Luxury CVT

    • 2002
    • 268.028 km

    € 1.450

    Nissan Primera 2.0 Acenta

    Nissan Primera 2.0 Acenta

    • 2004
    • 189.771 km

    € 2.950

    Nissan Primera 1.8 ACENTA

    Nissan Primera 1.8 ACENTA

    • 2004
    • 82.179 km

    € 3.450

Meer Nissan Primera occasions

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Nissan Primera specificaties
  • Nissan Primera occasions
  • Nissan Primera video's
Advies en informatie
  • Nissan Primera tests
  • Nissan Primera gebruikersreviews
  • Nissan Primera index
PREMIUM
Nissan Qashqai transmissievergelijking - Duurtest

Nissan Qashqai transmissievergelijking - Duurtest

De twee Nissans Qashqai op de foto zijn vrijwel identiek. Alleen je voeten zouden het verschil...

Lees meer
 

Nissan Primera reviews

  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 2.2 DCT Acenta (2002)

    Nissan Primera 2.2 DCT Acenta (2002)

    5
    • 21 mei 2008
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 2.2 DCT Tekna (2002)

    Nissan Primera 2.2 DCT Tekna (2002)

    • 15 december 2007
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.9 dCi Visia Vision (2004)

    Nissan Primera 1.9 dCi Visia Vision (2004)

    6
    • 16 december 2004
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.8 Acenta (2002)

    Nissan Primera 1.8 Acenta (2002)

    • 3 december 2004
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 2.0 Tekna (2003)

    Nissan Primera 2.0 Tekna (2003)

    • 30 oktober 2004
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.8 Visia (2003)

    Nissan Primera 1.8 Visia (2003)

    • 7 september 2004
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.9 dCi Visia (2003)

    Nissan Primera 1.9 dCi Visia (2003)

    1
    • 11 mei 2004
meer reviews
Nissan Micra 1.3 – 2000 – 361.834 km - Klokje Rond

Nissan Micra 1.3 – 2000 – 361.834 km - Klokje Rond

De Nissan Micra van de K11-generatie kennen we als een Japanner van de onsterfelijke soort....

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    De pretentieloze middenklassers van 20 jaar geleden

    De pretentieloze middenklassers van 20...

    68
    • 28 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 2.0 SE (1999)

    Nissan Primera 2.0 SE (1999)

    • 7 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.8 Luxury Plus (2000)

    Nissan Primera 1.8 Luxury Plus (2000)

    • 13 juli 2019
  • Nieuws
    De Tweeling: Nissan Primera – Infiniti G20

    De Tweeling: Nissan Primera – Infiniti...

    27
    • 9 juni 2019
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera Estate 1.8 Acenta (2005)

    Nissan Primera Estate 1.8 Acenta (2005)

    3
    • 7 november 2018
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.8 Sport Plus (2000)

    Nissan Primera 1.8 Sport Plus (2000)

    5
    • 4 februari 2018
  • Nieuws
    Facelift Friday: Nissan Primera (P11)

    Facelift Friday: Nissan Primera (P11)

    32
    • 5 mei 2017
Merk
Merk
  • Autotest
    Nissan Juke Hybrid - Eerste rijtest: zo rijdt Juke met hybridesysteem Renault

    Nissan Juke Hybrid - Eerste rijtest: zo...

    7
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    47
    • 25 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Nissan Micra 1.0 GX (1997)

    Nissan Micra 1.0 GX (1997)

    2
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Prijs Nissan Juke Hybrid bekend, in augustus bij de dealer

    Prijs Nissan Juke Hybrid bekend, in augustus...

    19
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    Facelift voor Nissan Altima

    Facelift voor Nissan Altima

    11
    • 9 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Nissan X-Trail DIG-T 163 N-Connecta (2019)

    Nissan X-Trail DIG-T 163 N-Connecta (2019)

    3
    • 8 juni 2022
  • Nissan Micra 1.3 – 2000 – 361.834 km - Klokje Rond

    Nissan Micra 1.3 – 2000 – 361.834 km -...

    • 30 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden