Nissan Micra C+C 1.6 Tekna+ (2006)

autoreview

Nissan Micra C+C 1.6 Tekna+ (2006)

Signalement

UitvoeringMicra C+C 1.6 Tekna+
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf37.350 km
KM-stand laatst69.650 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Grappig 'fun-voertuigje' gekocht

  • 37.550 km

Beste Lezer(es),

Het is altijd onze wens geweest eens een cabrio te rijden. We gingen daarbij eigenlijk voor een 'jeugdig aandoende' oranje Mitsubishi Colt, maar kwamen uiteindelijk met deze helder blauwe en veel fijner rijdende Nissan Micra CC terug. Op internet kwamen wij namelijk een tweetal auto's in Zwaag tegen, die ons wel aanspraken. Vervolgens dit rijk uitgeruste en nette karretje dus gekocht. Een plaatje om te zien en het rijdt eveneens geweldig. Een nadeel is wel, dat door de '50 hoog' banden het wegdek goed is te voelen. Op zich echter niet hinderlijk, ook omdat hij zal worden gebruikt om te toeren en niet om hard mee te rijden. Het betreft een 1.6 in de Tekna + uitvoering met zwart lederen bekleding. Heel grappig ook, er zit ook stoelverwarming in. Ik denk niet dat die functie veel gebruikt gaat worden! Alle functies werken bovendien ook nog. Althans tot na twee dagen de auto niet meer wilde starten. Bleek de accu 'de geest' te hebben gegeven. Dit euvel netjes en naar tevredenheid met de dealer verholpen. De toekomst zal leren of er verder nog verwikkelingen te melden mogen zijn. Zodra ik nog wat mooiere foto's heb, zal ik die eveneens even plaatsen.

Geweldig leuk speeltje

  • 41.000 km

Geachte Lezers,

De auto hebben we goed kunnen gebruiken met de mooie zomer welke we hadden dit jaar. Het is een heel leuke ervaring, rijden met de wind door de haren. Daarbij is de auto stil, zeer snel(als dat moet) en relatief zuinig. Het comfort komt overeen met grotere auto's. Hij is dan ook relatief zwaar. Met name de ritjes over de Veluwe zijn leuk. Sfeervolle omgeving en je ruikt het bos echt! Kortom: een leuke en aan te raden ervaring.

Ondanks nieuwe accu aan boord niet starten

  • 46.222 km

De auto uit de winteropslag gehaald. Althans dat was het idee. Alleen startte hij (net) niet meer na twee volle maanden niet gereden te hebben. Aanslepen en een acculader bracht uitkomst. Achteraf bleek de accu door vieze gecorrodeerde contacten(ouderdom) langzaam leeg te lopen. Voor € 120 euro geheel op dit punt nagelopen en lijkt de accu inderdaad meetbaar niet meer aan spanning te verliezen. Blijft een geweldig leuk en uiterst fijn rijdend speeltje om er bij te hebben!

Nog steeds erg blij met het 'kleintje'

  • 55.740 km

Geachte Lezers, Dit jaar gelukkig probleemloos met haar uit de winterstalling kunnen rijden, na een ruime 4 maanden warm en droog te moeten hebben afgewacht tot het nieuwe zomerseizoen. Dat heeft er ook zeker mee te maken, dat ik haar nu regelmatig aan de druppellader zet. Geen problemen meer met een leeglopende accu! juist omdat wij het 'fun voertuigje' in goede conditie willen houden, krijgt deze naast de verplichte APK ook altijd een onderhoudsbeurt. Dit keer een kleine voor net iets meer dan 248 euro bij een garage 'om de hoek'. Waren er nog (extra) gebreken: ja, twee kleine. De stofhoes van de stuurinrichting en een klem van een aandrijfhoes zijn vervangen en de massa aansluiting van een van de achterlicht units schoongemaakt, zodat ook de verlichting er weer vol voor kan gaan. Het blijft een geweldig leuk karretje. Praktisch klein, snel met de 1.6 CC en bij rustig toeren toch ook geen draaikolk in de tank. Ook erg praktisch de John Gold cruise control, welke we er later in hebben laten zetten. Echt een aanrader zo'n ding!

Oranje Motor Check melding(P1706)

  • 58.200 km

Beste Mensen,
Plots, zonder enige aanwijsbare reden, floepte het Motor Check ledje aan tijdens het rustig toeren. De OBD-scanner gaf vervolgens bij de garage als uitleesresultaat de code P1706. Dit bleek een defecte(kortsluiting) Park/neutral position(PNP) switch te zijn. Een soort (posities) schakelaar die aan de versnellingsbak zit. Ik had gelezen eigenlijk vooral van belang voor een auto met automaat, maar onze CC blijkt hem dus toch ook te hebben. Deze geeft oa posities door van de versnellingsbak aan het managementsysteem van de auto(zie internet). Voor het (probleemloos)rijden maakte de melding verder niet uit, maar de schakelaar moest natuurlijk wel vervangen worden. Voor € 89,54 was het probleem opgelost!

Kleine beurt

  • 59.499 km

Beste Mensen,
Het was weer tijd voor de jaarlijkse APK. In dit geval meteen een reguliere kleine beurt mee ingepland. Waren er nog bijzonderheden? Ja,........ de airco is weer op druk gezet en de wiellagers achter zijn opnieuw gereinigd, ingevet en afgesteld(er zat wat ruimte op). Tevens had ik twee Continental banden aangeleverd, om voor toch weer wat meer profiel te krijgen. Het had nog makkelijk langer gekund, maar de banden zijn natuurlijk wel het enige contact met de weg. Met name bij veel water op de weg voel je het gebrek daaraan dan toch wel. Voor een ruime 317 euro(zonder de banden), kunnen we weer veilig verder!

Accesoires toegevoegd

  • 62.500 km

Beste Mensen, de kleine Micra Cabrio Karmann met haar 1.6 motor loopt nog steeds als de brandweer en is gewoon erg leuk om te rijden. En..........als ik rustig tour, haal ik de 1 op 16 ook nog makkelijk. Omdat de 185 brede banden iets uitsteken, hebben we de auto ook nog voorzien van spatlappen. Voor en achter een ruime 60 euro. Ziet er nog goed uit ook. Omdat een vriend een winddeflector adviseerde, toch ook er een van Zymexx op gezet. Drie gaatjes boren en klaar! Tja, ziet er voor de 174 euro strak uit, maar is zeker ook een stuk stiller en minder wind in je nek bij hogere (snelweg) snelheden. Tezamen met de reeds eerder geïnstalleerde John Gold cruise controle, zou ik zeggen, valt er verder niets meer te wensen in materiële zin.

Hogedruklager koppeling stuk

  • 69.650 km

Beste Mensen,
Aan de kilometers kan het vast niet liggen. Maar het hogedruklager begon toch al licht te 'zingen', als je bij stationair de koppeling liet opkomen. Daarom de complete koppelingplaat, drukgroep ed en krukaskeering laten vervangen. Omdat ook de achterklep gasdempers weinig druk meer gaven, die laten vervangen. Loopt nu weer allemaal als een zonnetje voor in totaal 780 euro.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.