Nissan Micra 1.3 LX (1994)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Micra 1.3 LX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 127.000 km |
KM-stand laatst | 154.200 km |
Gisteren aangeschaft
- 127.000 km
Al een tijdje was ik op zoek naar een tweedehandse wagen. Eerst keek ik bij grote bakken (audi 100, Toyota Carina etc) later bij kleinere bakken (mazda 323, Toyota Starlet)vooral omdat iemand deze aanraade die er verstand van heeft. Op een gegeven moment viel mijn oog op de Nissan Micra van 1993 en 1994. Hiervan staan veel modellen op MArktplaats. Eens een proefritje in een 1.0 1993 gemaakt en eigenlijk beviel het me best goed alleen aan die wagen moest teveel gebeuren.
Toen bij een handelaar (via marktplaats) deze Micra Tango 1.3 uit 1994 gezien, ik ben er een stuk in gaan rijden en het beviel me zeer goed. Omdat ik niet veel verstand heb van autos leek het me handig om een dealer op te zoeken die hem (kostenloos) uigebreid op de brug hebben gezet en alles hebben bekeken (heb maar een tientje fooi gegeven). Volgens de dealer een prima auto, alleen was de einddemper van de uitlaat niet goed en moessten de schijfremmen voor vervangen worden. Terug bij de handelaar wist ik dus wat er mis mee was en heb ik er 250 euro af kunnen krijgen. Daar ging ik met mijn nieuwe wagen voor 1000 euro.
De reparaties vinden volgende week plaats. Vandaag heb ik de auto grondig gewassen, een paar nieuwe wieldoppen eronder. De auto rijdt erg lekker, snel, zuinig en eigenlijk heb je niet echt het idee dat de auto echt zo klein is. Het is met recht een echte wagen!! Ik zal hier regelmatig updates geven. Ben heel benieuwd hoelang ik er mee kan rijden!
iets meer reparatie dan verwacht
- 130.200 km
Reperaties uit laten voeren. Auto bleek bij de eerste reparaties ook een lekke remcilinder achter te hebben, heb ze beide laten vervangen inclusief de voering. Toch nog wel aardig wat aan reparaties dus...
Verder rijdt de auto goed (op wat piepen in stationair na). Hij rijdt ongeveer 1 op 16, 17 (gemiddeld) dacht eigenlijk wel 1 op 20 te kunnen halen door veel snelweg kilometers met een snelheid van 110 km. Helaas dus nu maar gewoon 120/130 en dat gaat prima.
Kleine beurt + vakantie
- 137.600 km
Auto rijdt nog prima. Net een vakantie erop zitten waarin ik 2000 km heb gereden (zwitserland en frankrijk). Vandaar een kleiene beurt. Auto is in goede conditie ze hebben niets gevonden. Ook de bougies, remmen, koppeling waren goed.
Heb trouwens wel een paar maanden geleden een hitteschildje gehad dat los zat, piepend geluid, klein beetje gas was het weg maar daarna kwam het weer in staionair. Makkelijk te verhelpen alleen dacht de garage aan de waterpomp, deze heb ik laten vervangen maar het piepje was niet weg. toen de diagnose hitteschildje. 2 minuten werk. helaas van die waterpomp een onnodige reparatie.
Muis bij kachel ventilator
- 152.000 km
Kachel weerstand vervangen (draaide alleen nog maar op stand 4) en kachelmotor schoon laten maken. Bleek een muis in te zitten. Daardoor draaide de ventilator slechter en is er wat speling op de lager gekomen. Hierdoor kreeg ik geen garantie, nu bromt ie een beetje. Koste me 115 euro.
Glansrijke APK
- 154.200 km
Heb de Nissan naar de APK gebracht op goed geluk. Natuurlijk heb ik wel even gesurft op tips. Na een half uur stond ik weer buiten met een goedgekeurde auto. Het enige wat mij werd verteld was dat ik de dorpel moest laten lassen.
Dus heb ik gelijk maar een grote beurt en het beetje laswerk laten doen. De auto kan weer een jaar mee!!! Kosten APK 30 euro, grote beurt + laswerk 330 euro = Totaal 360 euro!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.