Nissan Almera 1.4 GX (1996)

autoreview

Nissan Almera 1.4 GX (1996)

Signalement

UitvoeringAlmera 1.4 GX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf93.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb deze auto aangeschaft om er een tijd probleemloos mee vooruit te kunnen, ongeacht de omstandigheden. Na ruim 3 jaar heb ik er nog altijd geen spijt van.
De 1.4 liter-motor is geen krachtpatser, maar levert voldoende prestaties om vlot aan het verkeer deel te nemen. Daarbij draait hij lekker soepel en is hij wel te horen, maar het geluid is zeker niet vervelend. Het schakelen gaat licht en trefzeker. De bekrachtigde besturing is uiteraard licht, bij rechtuitrijden een beetje vaag. Kan ook te maken hebben met de dikke 13 inch-banden. Die zorgen wel weer voor een aanvaardbaar comfort, want de vering is vrij stug. In bochten is de auto wat onderstuurd, maar goed beheersbaar. De remmen doen hun werk naar behoren. Een nadeel met betrekking tot het comfort is het enorme windgeruis. Het benzineverbruik ligt rond de 1:13 à 14.
Plus- en minpunten:
+ Zeer betrouwbaar
+ Prima motor
+ Airco
- Windgeruis
- Lichte roestvorming dorpels
- Stoelen keren niet terug in de oorspronkelijke stand na het naar voren klappen en de rugleuningen zijn niet traploos verstelbaar

PROBLEMEN

Niets meer dan het normale onderhouds- en reparatiepatroon.

Vervangen onderdelen tot nu toe:
- Twee banden
- Accu
- Voorruit (na barst)
- Achterste deel uitlaat
- H4-lampen

En natuurlijk de gebruikelijke onderhoudsdingen (filters, wisserbladen, vloeistoffen e.d.)

De motor heeft trouwens een distributieketting (i.p.v. riem) die in principe een motorleven lang mee moet kunnen gaan. Dat scheelt aanzienlijk in de onderhoudskosten.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.