Nissan 100 NX 2.0 GTi (1991)

autoreview

Nissan 100 NX 2.0 GTi (1991)

Signalement

Uitvoering100 NX 2.0 GTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf125.000 km
KM-stand laatst165.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 165.000 km

De 100NX GTi was mijn allereerste auto, 1991, ingevoerd in 1997 uit Duitsland en ik kocht hem met 125000 km op de teller.

De 100NX GTI heeft een 2.0 16 klepper met 143 PK en met dit vermogen moet hij 1130 kg op gang brengen.

Ik heb deze auto ongeveer 3 jaar gereden, ten volste tevredenheid

Comfort :

De 100NX GTi was totaal niet stug afgeveerd, waardoor zijn wegligging ook niet echt op en top was, wellicht mede dankzij het glazen dak.
Het dak bestond uit 2 losse glasplaten en kon je zo uit de auto klikken op een mooie lente/zomerdag. Op en top genot !

Prestaties :

143 PK was een mooi vermogen voor de 100NX. Auto trok goed door en eigenlijk begon het lekkere doorhalen pas na de 5000 toeren,dan kwam de motor echt lekker op gang.
De wegligging was eigenlijk gewoon matig, na een verlagingssetje toch al wel beter,maar toch vrij snel onderstuur.

Betrouwbaarheid :

De SR20DE motor, 16 kleps 2.0liter was uitermate betrouwbaar. Ik heb nooit gestaan met de auto. Het onderhoud was altijd regulier en echte bijzonderheden zijn er nooit geweest.
De motor verbruikte geen spat olie, je kon erop vertrouwen.

Gebruikskosten :

Weinig kosten aan deze auto gehad,zeker gezien zijn Km-stand destijds. Er zijn een keer nieuwe remschijven opgegaan en de remklauwen reviseerd. Tevens moest er een keer een nieuwe uitlaat en een nieuwe lambda-sonde aan te pas komen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.