Nissan 100 NX 2.0 GTi (1991)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 100 NX 2.0 GTi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 125.000 km |
KM-stand laatst | 165.000 km |
- 165.000 km
De 100NX GTi was mijn allereerste auto, 1991, ingevoerd in 1997 uit Duitsland en ik kocht hem met 125000 km op de teller.
De 100NX GTI heeft een 2.0 16 klepper met 143 PK en met dit vermogen moet hij 1130 kg op gang brengen.
Ik heb deze auto ongeveer 3 jaar gereden, ten volste tevredenheid
Comfort :
De 100NX GTi was totaal niet stug afgeveerd, waardoor zijn wegligging ook niet echt op en top was, wellicht mede dankzij het glazen dak.
Het dak bestond uit 2 losse glasplaten en kon je zo uit de auto klikken op een mooie lente/zomerdag. Op en top genot !
Prestaties :
143 PK was een mooi vermogen voor de 100NX. Auto trok goed door en eigenlijk begon het lekkere doorhalen pas na de 5000 toeren,dan kwam de motor echt lekker op gang.
De wegligging was eigenlijk gewoon matig, na een verlagingssetje toch al wel beter,maar toch vrij snel onderstuur.
Betrouwbaarheid :
De SR20DE motor, 16 kleps 2.0liter was uitermate betrouwbaar. Ik heb nooit gestaan met de auto. Het onderhoud was altijd regulier en echte bijzonderheden zijn er nooit geweest.
De motor verbruikte geen spat olie, je kon erop vertrouwen.
Gebruikskosten :
Weinig kosten aan deze auto gehad,zeker gezien zijn Km-stand destijds. Er zijn een keer nieuwe remschijven opgegaan en de remklauwen reviseerd. Tevens moest er een keer een nieuwe uitlaat en een nieuwe lambda-sonde aan te pas komen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.