Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 Sport (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Lancer Wagon 2.0 Sport |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na voor de 2x maal geconfronteerd te zijn met verbrande uitlaatkleppen (nog steeds een raadsel waarom) en met alles wat er bij hoort (kosten, verbruik) moest onze Mazda van de hand. Op aanraden van familie eens gaan kijken bij Mitsu en de Lancer hebben we uiteindelijk gekocht voor een mooie prijs.
Met toch vrij hoge verwachtingen haalden we onze auto af en werden direct aangenaam verrast. De eerdere testrit had de juiste indrukken achtergelaten: de auto rijdt leuk, is vrij sportief, stuurt lekker strak maar met een stuk minder gevoel dan de Mazda. (je voelt maw moeilijk wanneer hij begint te schuiven en met de vrij lange wielbasis doet hij dat ook vrij snel op de voorwielen).
Met de sportophanging is de auto niet echt comfortabel, maar voor mij en mn vrouw is dit een goed compromis.
Het interieur is eerder somber en sober maar dat is voor mij geen probleem.
De motor is comfortabel stil, net krachtig genoeg (de 1.6 is echt te licht als je wat wil vervoeren of vlot vooruit wil gaan) om alles te kunnen wat ik verlang. (van 0-100 in 10s is niet bijster snel; mijn mazda 1.6 was even snel... maar de 200 km/uur haalt hij wel (Duitsland)).
De auto is wel vrij zwaar (komt door de geluidsdempende panelen veronderstel ik...) en de crashtest is bedroevend maar ja, dat was te verwachten aangezien de auto eigenlijk gemaakt werd voor de VS en Australie en dat verklaart ook het sobere interieur.
Vóór inschrijving (is in belgie voordelig) een lpg-installatie van prins (VSI) laten monteren aangezien we toch ongeveer 30000 km per jaar rijden. Werkt nog steeds perfect, daar ben ik zeer tevreden over.
Op de terugweg begon ik de reeds eerste rammeltjes te horen achter het dashboard en spijtig genoeg zijn er sindsdien nog vele bijgekomen... Dat is dan ook het grote probleem van mijn auto. De auto is stil, waardoor je in het interieur alles hoort en dan gaan de krakende panelen, piepende delen en rammelende onderdelen (vooral in de stijlen en het dashboard) uiteindelijk echt wel op de zenuwen werken. De dealer (garage Peelman) heeft er tot nu toe niet veel aan gedaan maar dat zal wel moeten veranderen want zo kan het niet langer.
Groot is dan ook mijn verbazing dat anderen spreken van een perfect afwerking zonder rammeltjes! Op deze site ben ik de blijkbaar de enige die er zo’n last van heeft... Ik weet niet aan wat het ligt, misschien een van de eerste lichting geproduceerde wagens? (het is een wagen uit de Belgische stock die opgeruimd werd) Ik weet het niet... zucht als iemand er een verklaring voor heeft, mag die me graag een antwoord geven... Zodra ik weet wat de oorzaak is zet ik het bij mn review.
Echt jammer want voor de rest voelt de auto vrij solide aan (het is natuurlijk geen duitser) en valt er toch wat plezier mee te beleven. Steeds ben ik blij als ik achter het momo-stuurwiel kruip maar de belabberde afwerking vergalt de pret te veel... Als het zo blijft zal mn volgende auto geen mitsu worden.
PROBLEMEN
Nog geen echte problemen gehad, wel de nadelen van de matige afwerking. (zie hierboven)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.