Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 Intense (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Lancer Wagon 2.0 Intense |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand laatst | 60.000 km |
ERVARINGEN
- 60.000 km
Om maar meteen met de deur in huis te vallen; de auto bevalt na 2 jaar nog steeds heel goed.
De prijs/kwaliteitsverhouding was iets dat behoorlijk opviel. Dit toenmalige actiemodel genaamd \'Edition\' deed daar met leder/alcantara bekleding, parkeersensoren, en metalen dorpellijsten nog een schepje bovenop.
Zelf ben ik niet zo \'van de stations\' qua uiterlijk, maar ik vind de Lancer Wagon een mooie, sportieve verschijning om te zien.
Het interieur is ergonomisch in orde, en door de hangende middenconsole komt de boel ruimtelijk over.
De gebruikte materialen zijn in orde, harder plastic is gebruikt op plekken die je niet veel aanraakt, maar dit is dan wel meteen krasgevoelig; oppassen met houten planken etc. dus.
Over laadruimte gesproken; dit is zeker niet de ruimste stationwagon in z\'n klasse, maar een fiets, of lange planken gaan zonder veel moeite mee. De sportstoelen zitten goed, en de bestuurdersstoel is lekker laag in te stellen. Op de achterbank is het goed vertoeven met ruim voldoende beenruimte.
Het privacy glass vind ik fijn, dit geeft een aangename lichtval, en een gevoel van rust in het interieur en achterin. Verder zal het ook wel de nodige warmte buitenhouden.
De geluidsinstallatie is ruim voldoende.
Het leren Momo stuurtje (uit de bekende Lancer Evo) is echt een zaligheid.
Het rijden is een sterk punt van de Lancer Wagon. De Intense (ik meen nu ook weer als 1.6 verkrijgbaar) is iets verlaagd, heeft een veerpootbrug, en \'lage\' banden onder de 16 inch velgen. Ook stuurt, schakelt en koppelt deze wat anders/zwaarder dan de 1.6 uitvoeringen (die overigens ook fijn rijden).
De carroserie voelt erg stijf aan, zelfs veel stijver dan de 3 deurs hatchback die we hiervoor hadden.
Dit alles zorgt voor een stevige en zekere wegligging, zowel in bochten als op hoge snelheid op de autobahn.
Tijdens het rijden heb ik nooit het gevoel in een 1310kg, 4,50 meter lange station te zitten, het zou zo bijv. de Astra Coupe kunnen zijn waarin ik wel eens heb gereden. Dat heeft Mitsubishi goed gedaan.
Door het enigszins stugge onderstel geeft de auto natuurlijk geen \'vliegend tapijt\' gevoel, drempels en gaten worden zeker voldoende comfortabel verwerkt, maar niet echt gladgestreken.
Het sturen gaat best zwaar, en de cummunicatie met het wegdek gaat op een prettige manier; niet te veel en niet te weinig.
De remmen zijn voldoende doseerbaar.
ESP is niet leverbaar, maar ook prima te missen. Op de grens gedraagt de auto zich voorspelbaar.
De draaicirkel is wel fors; af en toe een keer extra steken dus.
De motor is capabel. Stil en \'naaimachine achtig\' bij lage belasting, en een serieus klinkende grom als je het gas dieper intrapt en de hoge toeren (desgewenst tot 7.000 rpm) ingaat.
De 2.0 maakt de Lancer vlot zat, en past prima bij een sportieve rijstijl.
Het verbruik is het enige waar ik wat minder positief over ben wat deze auto betreft: Gemiddeld 1 op 10,5; niet schokkend, maar er zijn concurrenten die het beter doen.
Oja, opspattende steentjes zijn redelijk duidelijk te horen in de wielkasten, niet heel goed geisoleerd dus.
PROBLEMEN
- 60.000 km
Het dopje v/d olie draaide door bij dichtdraaien, kan gebeuren.. :)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.