Mitsubishi Lancer Wagon 1.6 Invite (2008)

autoreview

Mitsubishi Lancer Wagon 1.6 Invite (2008)

Signalement

UitvoeringLancer Wagon 1.6 Invite
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf194.976 km
KM-stand laatst200.676 km
Lezerswaardering: 2%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Welkom

  • 195.025 km

Het betreft een lancer 1.6 in de Intense uitvoeren (is alleen in modeljaar 2009 geleverd)
De auto van een collega overgenomen. Wel even wennen na de Octavia. Het is allemaal wat kleiner (kofferbak veel kleiner)en voelt minder degelijk aan.
Het verwacht jaarkilometrage is ongeveer 12.000
Rijdt wel lekker, was alleen even wennen om geen cruise control meer te hebben.

Spannende tijd

  • 200.676 km

Begin mei heeft de auto een 90.000 km beurt gehad. Dit betrof een zeer grote beurt met alle filters, bougies en distributie. Tevens APK (alleen opmerking over profiel van één van de achterbanden). (kosten ongeveer 700 Euro)
Ook een (afneembare) trekhaak laten monteren. (kosten ongeveer 750 Euro)

Met betrekking tot het rijden begint het mindere koppel wel (een beetje) te wennen. Een behoorlijk stille auto met een hele soepele motor. (bij de 50 is de 5e versnelling geen probleem. Praktijkverbruik is ongeveer 1 op 13,5 op LPG, vind ik erg netjes. Wel mis ik de cruisecontrol en de parkeerpiepjes maar die zijn wellicht later nog in te bouwen.

Wat ik wel een heel slecht punt van deze auto vind zijn de forse roestblazen op de achterschermen. Een moderne auto en bekend merk onwaardig. Helaas zit er maar 6 jaar garantie op de auto met betrekking tot roest, en de auto is net 7 jaar en dus wil de importeur niets doen. Vind ik ook een punt wat de vorige dealer aangemerkt kan worden omdat bij de 6 jaar er zeker iets gezien moet zijn geweest, maar dit is niet te bewijzen.

De achtervering is erg slap aan het worden en daarom kijken of daar iets aan gedaan kan worden. Tevens is er een probleem(pje) met de LPG-installatie. Het lijkt er erg veel op alsof één van de LPG-injectoren soms blijft hangen (niet meer open gaat) na het gas los laten. De auto loopt dan op 3 pitten. Oplossing is om 500 meter op benzine te rijden en daarna weer terug te schakelen naar LPG. De bougies kunnen de oorzaak niet meer zijn want die zijn net vervangen.

Spannende tijden.
Op 27 mei werden wij over het hoofd gezien door en te gemoed komende vrachtwagen die de bocht maar een beetje te links nam. Zag het aankomen en stond daarom al stil. Gevolg was een aanrijding. Geluk was dat de vrachtwagen zijn raam open had en het gekraak van de aanrijding hoorde (daarom stopte hij).
De vraag is nu of de auto total loss is of niet. De eerste schatting van het schadebedrag is zeker 3500 Euro en dat met de waarde van de auto is een spannende tijd. Ben net gewend aan de auto.
(detail: kreeg de week na de aanrijding de factuur van de trekhaak en het onderhoud)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.