Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Intense+ (2022) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Eclipse Cross PHEV Intense+ |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 4.000 km |
KM-stand laatst | 20.190 km |
De eerste winter.
- 16.500 km
De eerste winter met de Eclipse Cross. Opvallend was, behalve de gladheidswaarschuwing, ook een waarschuwing voor een te lage bandenspanning! Deze verdween na een paar kilometer rijden weer. Verder was de mogelijkheid om de auto alvast voor te verwarmen (en daardoor de ruiten ijsvrij te maken) een optie die ik meerdere keren heb gebruikt. Met een app op je telefoon gewoon vanuit de woonkamer! Een soort standkachel, maar dan electrisch, zodat de buren er geen last van hebben.
De auto is niet gemaakt om door de bochten te smijten, daarvoor is hij te zwaar: bijna 2 ton! Stuurt verder lekker en direct.
Wel ervaar ik veel windgeruis boven de 120/130 km/h, waarschijnlijk door de fors uitgevallen spiegels.
Het energie teruglever systeem werkt perfect: bij stand B5 is zelf remmen bijna niet meer nodig en je wekt er stroom mee op.
Lekke band
- 19.138 km
Opeens gaat het waarschuwings lampje van de bandendruk branden: toch geen lekke band? Veilige plek op gezocht om te stoppen en een rondje om de auto gemaakt: links achter loopt snel leeg.
In de kofferbak wel een krik en een wielmoersleutel gevonden, maar geen reserveband of "thuisbrengertje".
Gelukkig wel een reparatieset in de kofferbak.
Flesje met een vloeistof, een plastic staafje om het ventiel eruit te draaien en een compressor, aan te sluiten op de sigarettenaansteker.
Ventiel eruit, vloeistof goed schudden en in de band gegoten. Ventiel er weer in, compressor aansluiten.......niks! Band blijft plat.
In de handleiding van de auto een nummer van Mitsubishi Pechhulp.
Gebeld en een uur later kwam er een auto ambulance van de ADAC. Monteur heeft geprobeerd met 3 proppen het gat te dichten, maar helaas. De auto werd op de trailer gezet en afgevoerd naar de dealer.
Vandaag de auto weer opgehaald: nieuwe band én een nieuw ventiel met luchtdruksensor.....door het spul dat ik in de band heb gespoten, was de oude sersor kapot gegaan. Extra kostenpost van € 35,-Ook moest ik € 65,- betalen voor het afvoeren van de oude band, óók omdat ik het dichtmaakmiddel in de band had gespoten!
Goede leer voor de volgende keer: geen middelen in de band spuiten, meteen de hulpdienst bellen!
1e servicebeurt na 1 jaar of 20.000 km.
- 20.190 km
1e servicebeurt, uitgevoerd volgens de specificaties van Mitsubishi:
- oliefilter vervangen
- olie ververst
- koperen afdichtring carterplug
- interieurfilter vervangen
- batterij afstandsbediening vervangen
Totaal inclusief btw € 330,25
Volgende beurt over een jaar of bij 40.000 km.
Auto was gewassen en gezogen....zag er weer uit om door een ringetje te halen.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV Plug-in 4WD Intense+ | Trekhaak | Camera | Navigatie | Zondag open
- 2022
- 11.000 km

Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV Plug-in 4WD Intense+ | Trekhaak | Camera | Navigatie | Zondag open
- 2022
- 5.500 km

Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV Instyle 4WD | Keyless | Camera | Head-up display | Zondag Open!
- 2023
- 10 km
Lees ook

Test: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Test: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – Citroën C5 Aircross Hybrid

Eerste rijtest: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Test: BMW i5 - opnieuw weet BMW zwaarlijvigheid te kop in te drukken

Max Verstappen in Barcelona oppermachtig naar 40e F1-zege
