Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LX (1997)

autoreview

Mitsubishi Carisma

Signalement

UitvoeringCarisma 1.8 GDI LX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf67.630 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De wagen rijdt super. Over zijn prestaties heb ik geen klagen.
De Carisma is een luxe auto waar het goed in vertoeven is. Over het brandstofverbruik heb ik zeker geen klagen. Gem.(veel binnen de bebouwde kom met veel stoplichten, dus regelmatig remmen/optrekken) 1:13. Op de grote weg, heen en terug naar Breda, 1:18.
Mitsubishi, gestaalde perfectie en Japanse degelijkheid.

Ondanks dat de wagen het goed deed, is deze inmiddels verkocht. De benzineprijzen hebben hem de das omgedaan. Tegenwoordig diesel ik.

PROBLEMEN

05-05-03:De normale GDi klacht. Het gevoel dat de motor even geen brandstof krijgt, inhouden, bij circa 2200 toeren.
Dit is een typische Carisma klacht die blijkbaar niet te verhelpen is. Je moet er maar aan wennen.
Het advies om Shell Pura te tanken om vervuiling van het inlaatsysteem tegen te gaan doet me denken dat de dealer aandelen bij deze brandstofleverancier heeft.
Het lijkt me simpeler om als fabrikant/importeur met een goede oplossing te komen dan de berijder op extra kosten te jagen.
04-02-04: Enkele maanden en de nodige kilometers verder. Op een vervuilde gasklephuis na geen motorproblemen gehad. Wagen rijd nog steeds super. Ging na het reinigen van het gasklephuis zelfs zuiniger rijden!
Eén klein, echt, mankement gehad. Half december voelde ik iets in de rugleuning breken. Bleek een veer te zijn. Nieuwe laten monteren, kosten incl arbeid € 80,00.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.