MG ZS EV Luxury (2020) #8

autoreview

MG ZS EV
MG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EV

Signalement

UitvoeringZS EV Luxury
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst1.500 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijke wagen

  • 1.500 km

Nu ca. 1500 km gereden met onze rode MG ZS EV.
Wat een heerlijke wagen!
Ziet er prachtig uit.
Zit comfortabel.
Heeft een goede wegligging, ook in de harde wind van afgelopen maart (2021).
Is stil.
Heeft voldoende bagageruimte.
Heeft een zonnedak.
De Adaptive Cruise Control functioneert super en maakt dat je heel ontspannen kunt rijden.
Echt, een hele goede keus.

Onze eerste lange rit (200+ km) was wel even spannend. Het bereik is in de winter niet veel meer dan 150 km. Moet kunnen, dacht ik: onderweg laden net onder Zwolle bij Fastned, en daarmee dan de laatste 100 km doen.
Echter, net voor Zwolle, met nog 40 km bereik volgens het display, kregen we de waarschuwing om bij te laden omdat de batterij bijna leeg zou zijn.
Ai ...
Gezocht naar een laadstation in de buurt. Dat bleek bij Hotel van der Valk te kunnen. Echter, we hadden nog geen laadpas voor andere dan FastNed stations, dus dat ging niet door. ANWB gebeld die heel vriendelijk met ons meereed naar dat FastNed station net onder Zwolle, wat de MG kennelijk toch nog kon halen.
Bij deze dan ook een waarschuwing voor iedereen die de aanschaf van een elektrische auto overweegt: zorg dat je een (algemene) laadpas hebt voordat de auto geleverd wordt! Bij FastNed kun je meteen, en zonder pas, terecht, maar voor andere laadstations heb je een pas nodig.
Het is ook meteen het enige echte minpunt dat ik wil melden over de MG ZS EV: het bereik is wel aan de lage kant. Varieert van 150 km in de winter tot 240 in de zomer - uiteraard beinvloed door rijstijl, rijmodus (Eco, Normal, Sport), temperatuur en andere zaken. We rijden vrijwel uitsluitend in Eco modus. Voor ons dynamisch genoeg (wel even de Normal en Sport modus geprobeerd natuurlijk, om die snelle acceleratie te voelen, wow!) en het vergroot je bereik.
Nog een klein minpuntje: met ingeschakelde ACC remt de auto in bochten behoorlijk af omdat ie denkt dat je anders de berm inrijdt of tegen een geluidswal botst. Dat had wel iets minder strikt gemogen.
Maar al met al zijn wij heel tevreden MG autorijders.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE MG ZS

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens