MG ZS EV Luxury (2020) #7

autoreview

MG ZS EV Luxury (2020)

Signalement

UitvoeringZS EV Luxury
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst11.000 km
Lezerswaardering: 84%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Beste aankoop ooit!

  • 11.000 km

Na 25 jaar Duitse auto's te hebben gereden (BMW, Audi en VW) waarvan de laatste een VW Passat GTE, gekozen voor de MG-ZS-EV. De Passat ging uit de lease en ondanks dat de bijtelling laag is, is het benzineverbruik best hoog en blijft het een (te) dure auto.

Vanwege de subsidiebonus van € 4.000,- kreeg ik interesse in een elektrische auto. Ik heb alle elektrische auto's die in aanmerking kwamen voor de subsidie in een overzicht gezet. Dit was een longlist van 19 auto's. Daarna samen met mijn vrouw een shortlist gemaakt door eerst alles te schrappen dat we niet mooi vonden. Er bleef toen niet zoveel over: De Peugeot e-208 EV, Opel Corsa-e en de Volkswagen ID.3 1ST. en de MG-ZS-EV. Met de Peugeot een proefrit gemaakt maar werd toch wel als te klein ervaren en dat gold ook voor de Opel en VW. Van MG had ik nog nooit gehoord maar we vonden het een bijzonder mooie auto. Veel binnen en buitenlandse reviews gelezen en bekeken en we waren eigenlijk wel enthousiast. Er waren wat kritiekpuntjes maar over het algemeen was iedereen lovend.

Bij Van Mossel Breda een proefrit ingepland op 4 juli 2020 en na een proefrit van 20 minuten stond ons besluit vast. We kozen voor de MG ZS EV Luxury met als extra optie zwart Metallic lak, zijruiten achter en achterruit getint (65%) en de Katana black Diamond 18” velgen. Van Mossel had een actie en gaf 4.000 euro korting. Direct het koopcontract getekend en thuis geupload voor de subsidie. Op 23 juli kregen we de bevestiging dat de subsidie van 4.000 euro is toegewezen. Op 4 augustus konden we de auto ophalen bij Van Mossel.

Inmiddels rijden we dus ruim 5 maanden in de MG en hebben inmiddels 11.000 km op de teller staan.

Hoe bevalt die ons? Uitstekend! De minpunten die in de autotests genoemd worden herkennen we niet. Zoals: 1. lastig om stekker in de auto te steken. Na een paar keer doe je het met je ogen dicht. 2. Stuur niet naar voren verstelbaar. Zou niet weten waarom dat zou moeten. 3. Middenconsole niet in hoogte verstelbaar. Geen enkel probleem. 4. Navigatie en boordcomputer traag. Navigatie gebruiken we eigenlijk niet maar google maps via AppleCarPlay. Dat werkt uitstekend.
Als we een minpunt zouden moeten noemen dan is dat er best wel wat rijwind is waar te nemen. En het is een beetje vreemd dat in het inmiddels antenne loze tijdperk deze auto nog een antenne nodig heeft.

De actieradius viel ons zeker in de zomer 100% mee en klopte precies met het boekje. Vooral als je op cruisecontrol rijdt en in de Economystand klopt het op de km nauwkeurig en is de actieradius rond de 260km. Wel is zoals bekend de actieradius in de winter een stuk minder en komen we rond de 195-200 km uit.

In de ruim 5 maanden dat we de auto nu hebben hebben we voor 120 euro onderweg "geladen". Dat valt ons reuze mee. Er zijn genoeg plaatsen waar je gratis kan laden. Langs de snelweg kiezen we meestal voor Fastned.

Wat wel even wennen was, is dat als de actieradius onder de 20 km komt die verdwijnt en je dus op de gok rijdt.
Mijn vrouw heeft dat een keer gehad en kwam 3 km tekort en stond dus met een compleet lege accu langs de weg. Dan begin je niets. Je kunt de auto niet slepen en ook de stuurbekrachtiging doet het niet meer. Het was een kostbaar foutje want er moest een autoambulance aan te pas komen om de Auto bij de dichtstbijzijnde Fastned neer te zetten zoals je op de foto's kunt zien. (Ons huwelijk heeft er niet onder geleden :)).

In 25 jaar ook nog nooit een lekke band gehad en de eerste week met de MG al direct een lekke band en dus ook de compressor uitgeprobeerd. Werkt prima!

We vinden het nog iedere dag een fijne auto. Goede wegligging, mooi interieur, ruime bagageruimte, goed zicht.

Deze week bericht gehad van Van Mossel dat de garantie verlengd wordt van 5 naar 7 jaar. De eerste beurt is pas nodig bij 24.000 km en kost 109 euro.

Al met al heeft deze auto ons netto 27.697,50 euro gekost. En bijkomend voordeel: géén wegenbelasting.




5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE MG ZS

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens