MG ZS EV Luxury (2020) #11

autoreview

MG ZS EV Luxury (2020)

Signalement

UitvoeringZS EV Luxury
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst40.000 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Veel waarde voor je geld

  • 22.000 km

Wij hebben deze auto via private lease in 2020 ontvangen. Hiervoor reed ik een Chevrolet Volt, maar die beviel me niet meer na de laatste software updates. Ik wilde heel graag elektrisch rijden, omdat ik overtuigd ben van de positieve invloed op klimaatverandering en de techniek er achter heel mooi vind door de eenvoud er van (Ik ben natuurkundige). Deze MG ZS EV daar past mijn gezin in (2 kindjes) én is betaalbaar voor een particulier. Sterker nog: hij is zelfs zonder subsidie goedkoper dan de Volt die ik gekocht had. No brainer dus.

We hebben gekozen voor de Luxury vanwege het panorama dak, dat mega gaaf is voor de kindjes én ook cool is in de zomermaanden, omdat het ver open kan. We hebben de auto zonder trekhaak en vierseizoenenbanden besteld, maar deze hebben we er later op laten zetten. Dit was goedkoper dan meenemen in de lease. We mochten de auto bij Van Mossel in oktober 2020 ophalen. Ik had nog nooit een proefrit er in gemaakt en blind geleased naar aanleiding van alle positieve reviews.
De auto is van binnen erg intuïtief ingedeeld. Binnen 1 rit had ik alles al gevonden en je rijdt er zo mee weg.
De auto reageert snel, sportief en soepel op het stroompedaal. Het comfort is heel hoog, maar de auto is niet gezapig. Je rijdt wel een hogere auto, dus in bochten wel een beetje overhellen. Verwacht geen sportauto eigenschappen natuurlijk!
Als de accu helemaal vol is doet het regenereren het niet, dat is soms wel eens schrikken. Het rijden met de hoogste stand van regeneratie is in mijn optiek het prettigst. Het regenereren had van mij nog wel een tandje 'aggressiever' gemogen. Ook rij ik doorgaans op eco stand. Je rijdt daardoor ook het rustigst door de stad en kom je volkomen relaxt aan op je bestemming.
De verwarming doet het goed. Wel kwam ik er later achter dat de verwarming het beste verwarmd op normal of sport stand. Bij ecostand wordt die capaciteit ook terug geschroeft. Als het vriest zet ik de auto aan op normal, loop ik 1)2 minuutjes naar binnen en wanneer ik terug ben is het meeste ijs al ontdooit. Erg fijn! Jammer dat dit niet kan terwijl die aan de stekker zit. Dat kon mijn Volt wel! Maar aangezien de auto zo snel opwarmt, ervaar ik dit niet als heel storend.

Zomer 2021
We zijn met het gezin met een trekhaakkoffer op vakantie gegaan naar het Schartzwald in Duitsland. Ik heb tot die tijd nog geen enkele keer hoeven snelladen (altijd thuis met de grannycharger van Blaupunkt). Op vakantie dus voor het eerst in het eggie. Wat mij opviel is dat deze auto het snelst laadt bij chargers van 50kW.
Over de hele route hebben we 2x echt moeten laden en 1x voor de zekerheid. Mijn vrouw was sceptisch, maar ze was verrast over hoe soepel en natuurlijk alles verliep. Top ervaring met deze auto!!! In Duitsland zijn laadstations trouwens erg fijn aangegeven langs de snelweg!

Najaar (18000km)
Ik hoor een rammeltje bij het dashboard. Naar de dealer gegaan en op laten lossen.

Winter (21000 km)
Auto doet het nog altijd fantastisch. Rammeltje is wel terug, maar zelf opgelost door iets zachts er tussen te stoppen.
Ik ben erg tevreden over hoe de MG ZS EV mij en mijn gezin in alle comfort van A naar B brengt!

Positief:
- betrouwbare GOM
- pittige auto
- comfortabel en luxe
- actieradius is in 95% van de tijd meer dan voldoende.
- Android auto

Negatief:
- rammeltje dashboard
- laadklep is soms wat onhandig. Meestal niet, maar het kan handiger.
- regeneratie mag sterker

Tevreden

  • 40.000 km

Inmiddels rijden we alweer 2 jaar met de MG ZS EV. Afgelopen zomer niet op ver weg vakantie geweest vanwege een grote verbouwing van ons, dus ik heb geen verhalen over het buitenland.
Wat betreft de auto zelf: de auto rijdt nog altijd erg prettig: rustig, luxe, betrouwbaar, relatief zuinig, de redelijk potente elektrische aandrijflijn geeft ook rust. Voor een SUV vind ik het model niet eens zo erg. Het is natuurlijk inmiddels een 13 in dozijn SUV, maar toch smoelt de voorzijde best stoer voor een EV.
Is het allemaal dan halleluja? Nee, dat niet.
In de afgelopen kilometers hebben we 2 'problemen' gehad. Het eerste probleem was een steenmarter die de geluidsisolatie bij de voorwielen erg lekker vond. Inmiddels verholpen met een wc-blokje. MG zelf heeft de auto nog nagekeken en aangeboden om een elektrisch geluidssignaal te monteren in de auto (gratis), maar ik heb een gruwelijke hekel aan die hoge frequentie katten verjagers etc. Ik hoor ze altijd. Dus dat heb ik afgewezen en gekozen voor de wc-blokjes.
Een tweede probleem was wel een van technische aard: een lege 12V accu. Gelukkig was dit in de vakantiedagen gebeurd. De auto reageerde enrgens meer op. Zelfs het auto alarm deed het niet meer: snelle conclusie, de 12V accu is leeg. Niet heel logisch want de dag er voor hebben we er nog 60 km mee gereden. MG gebeld, zij stuurden de ANWB. Die concludeerden al snel hetzelfde: lege accu. De vraag was nu: waardoor? De ANWB man suggereerde om even naar de garage te gaan. Daar bleek het een bekend euvel te zijn. Die week alleen al hadden zich meer dan 10 MG's gemeld met een identiek probleem. Wat bleek: de radio bleef aan, zonder dat je het zag. Daardoor werd de accu leeggetrokken. MG heeft dit direct opgelost met een software update en 20 minuten later reed ik weer naar huis.
Sindsdien geen issues meer gehad.
Verder: af en toe hoor ik nog wel eens een rammeltje achterin en bij de muziek steviger aan (bas) dan wil de A stijl nog wel eens een beetje trillen. Opzich overkoombare problemen.
Conclusie: veel waar voor je geld!

4,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE MG ZS

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens