MG ZS EV Luxury (2019) #8
autoreview
Signalement
Uitvoering | ZS EV Luxury |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 105.000 km |
KM-stand laatst | 105.000 km |
100000 km een goede ervaring
- 105.000 km
Voor het geld een geweldige auto!
In het begin wel wat aanloop problemen gehad met de auto. Er kon geen update geleverd worden en de auto had een range van 50 km. Twee weken een leenauto gehad en daarna geen problemen meer gehad met de accu. Een keer een koelvloeistof lekkage gehad en die is prima opgelost. Al met al heb ik na 100.000 km 1000 euro aan onderhoud gehad 1e beurt 100 e 2e200 3e 200 en 4e en de enige keer dat ze volgens mij echt iets aan de auto gedaan hebben 500 euro (koelvloeistof en ik denk remvloeistof). Geweldig toch. Ik rijd nu al 105000 km met de orginele banden en die moeten nu wel vervangen worden. Maar echt Meer dan 100.000 km! Niet normaal. (Michelins) Hij is vaak nog steeds als eerst weg bij stoplichten. Alleen tegen andere EVs leg je het wel af. Het bereik is nu wel wat minder geworden en ik wil over een jaar echt wel even een anwb accu test doen. Rijberijk in okt 220 km. Wat naar mijn mening nog niet zo heel slecht is maar wel wat minder als in het begin. Het leuke aan deze auto is dat in vergelijking met een benzine auto zich zelf nu al heeft terug verdiend. Echt, de besparing tov een benzineauto in vijf jaar is de aankoop prijs van deze auto. Even de piek in stroom tijdens de start vd oorlog in Ukraine niet meegerekend. De subsidie, Thuis laden, geen wegen belasting, bijna geen onderhoud kort om een geweldige auto. Zijn er dan geen na delen. Ja zeker wel. De vering is wat slap, als je niet goed op de start button drukt dan gaat hij wel eens op stand by ipv aan. Het gebruikte plaatmateriaal van de carrosserie is te dun. Een hagelbui en vallende eikels vind hij niet tof. Flinke Deukjes. De stoelen zijn niet geweldig voor lange ritten, maar voldoen zeker. Twee uur rijden is prima te doen. Maar ik rijd liever in mijn Tesla. De range. Blijf je in Nederland dan voldoet deze auto echt. Wanneer rijd je naar Groningen en meteen weer terug. Als je hem dan even aan de snellader hangt dan kun je daarna weer rustig naar huis rijden. Het verbruik is ook prima in de zomer dan he! Ik heb regelmatig onder de 12 kw gereden met mooi weer. Gaat het dan snel. Nee achter een vrachtwagen en mee liften. 14 tot 16 kw is dan wel reëel. In de winter onder nul gaat het verbruik naar de 24 kw en kom je echt niet verder dan tweehonderd kilometer. En dat is in praktijk zon honderdvijftig want niemand rijd zijn accu helemaal leeg voordat je hem weer oplaad. Het laden thuis kan in 5 uurtjes en dat gaat dus prima. 11kw lader.
Een ander nadeel vind ik is dat het een Chinees merk is. China is geopolitiek gezien niet meer de regio waarin we moeten investeren. Elk dubbeltje wat wij nu besparen gaat ons in de toekomst heel veel geld kosten. En mischien wel levens? China is en blijft onberekenbaar en daarom koop ik geen Chinese auto meer! En geen Tesla. Want Elon is het ook naar zijn bol gestegen. Wat is dan het alternatief. Europese autos zijn relatief duur. Maar zo houden we onze economie in Europa wel staande.
Terug naar de eind conclusie. Zou je deze MG zs weer kopen. Volledig ja. Deze auto is echt zijn geld waard.
Voor deze prijs koop je echt een kwalitatief goede auto. Met de daartoe behorende luxe.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE MG ZS
Had je deze auto's al gezien?

MG ZS EV Luxury 45 kWh | Leder | Navi | Panoramadak | Camera | Apple CarPlay | Adaptive Cruise Control |
- 2019
- 47.570 km

MG ZS EV Luxury 45 kWh | 1e-Eigenaar | Leder | Navi | Panoramadak | Apple CarPlay | Camera | Adaptive Cruise Control |
- 2020
- 43.927 km

MG ZS EV Luxury 45 kWh Panoramadak Lederen bekleding Apple carplay android auto
- 2019
- 141.532 km