MG ZS EV Luxury (2019) #6

autoreview

MG ZS EV
MG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EV

Signalement

UitvoeringZS EV Luxury
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst18.000 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ervaren ervaring

  • 6.500 km

Op dit moment heb ik een nieuwe verzameling, nl. van foto's van mijn dochter die elke x in deze auto in slaap valt.

De MG is een in China gebouwde SAIC-VAGkloon, je kunt qua bouwkwaliteit en onderdelen gewoon zien dat ze zaken van VAG geleend hebben. zo is mijn zonnedak identiek aan de passat van mijn broer en is het stuur er eentje uit de Golf GTE. Ook meteen het punt waarom ik niet nog zo'n auto zal kopen. bedrijven in China bestaan helemaal niet, alles is van de overheid en dat geeft bij mij achteraf toch wel bedenkingen.

In dec. groeide mijn interesse in deze auto, de oude (P2) was op en ik vernam van deze MG door Youtube, James&Kate en Teslabjorn waren best enthusiast. Het 100KM/h rijden was ook een reden om deze te kiezen. naast de fiscale voordelen van 2019 en de lage prijs.
De proefrit kon in Zwolle en beviel enorm goed. 30-12-2019 geld overgemaakt en eind januari kon ik rijden.

En wat rijd het fijn! de auto is kwalitaitef gewoon goed, heerlijk om op dijkjes langs de ijsel te rijden met het dak helemaal open. Daarnaast zijn de ACC en lanekeeping voldoende om de auto op de weg te houden, de forward collision detection piept regelmatig als je invoegt.

rijbereik: dit is een dingetje, waar iedereen over struikeld bij deze auto. Echter de Honda-e, Mazda MX30, Leaf of Golf-e hebben hetzelfde bereik. Waarom zou je meer nodig hebben als je redelijk centraal in NL woont? Wat is er leuk aan om na een dag bij thuiskomst te zien dat de accu nog vol is? Die hoort juist leeg te zijn. En mocht echt de nood aan de man zijn heb ik op 1200m van huis sinds kort een Shell snellaadstation. Thuis laad ik via een grannycharger, Infra kostte me €200.

Sinds de laatste update zijn de vervelende boings ook weg en heb ik de perfecte auto.

Zijn er dan echt geen negatieve punten? Op fora en FB word enorm geklaagd over de importeur/dealer.
Als je de auto start en achteruit wil rijden moet je even tussen die stappen tot 5 tellen, anders blijft hij staan.
Veel beginners klagen over het laadpunt. met wat routine hoef ik nooit te kijken en prik ik meteen raak. Als ik het al mag doen want de kinderen zijn zo gedrild dat ze bij een laadpaal alles al hebben aangesloten voor ik iets kan zeggen. Langer rijden dan 220km is even plannen, maar van een verplichte stop na 2 uur rijden is niemand slechter geworden.

Laadpas van Maingau en vandebron, werkt prima zo.










weinig gereden

  • 9.960 km

De auto is al bijna 10 maanden in mijn bezit en ik heb relatief weinig gereden door de corona. Wist je trouwens dat deze auto een pm2.5 filterset heeft en dus ook de fijne fijnstof tegenhoud (misschien zelf corona, maar dat durf ik niet hard te maken)

Gisteravond vielen me 2 dingen op,
1. de MGpilot neemt me 60% van het werk uit handen, globaal stuur ik maar meer als idee, auto blijft meestetijd netjes binnen de lijntjes, ACC remt en accelereerd de auto das daar hoef ik niet aan te denken. Eigenlijk rijd dit superontspannen en ik merk ook dat het ontspannend werkt.

2. Als je de display uitzet valt het lampje in de hemel pas op, deze schijnt op de middenconsole, heel subtiel maar wel zo dat je alles kunt zien maar er geen last van hebt, mooi gedaan SAIC!

LAden doe ik 98% thuis, dit gaat prima, geen issues. wel wil ik graag de update voor het laadsysteem waarmee ik tijdslotafhankelijk kan laden, nu begint het laden als je de auto op slot zet

knikjes

  • 18.000 km

De auto is nu meer dan een jaar in mijn bezit. veel lange tochten gemaakt met meerdere keren laden, dat is geen issue meer. het is genieten in de auto... vooral het open dak, hoge instap en "zorgeluidsloos" rijden geeft een hele fijne beleving.

Een apple telefoon verbinden met de auto geeft een fijne Apple Carplayervaring, alsof de hele auto is geupdate. ingebouwde navigatie is en blijft storend slecht. Met carplay navigeer ik en luister ik podcasts in de auto, Doordat ik een subwoofer heb ingebouwd klinkt het iig redelijk. zonder is het geluid maar iel.

dijkjes: die neem ik graag, helaas vind iets in het stuur dat het moet knikken, dus steeds bij sportief rijden voel je een kleine knik in het stuur welke geen vertrouwen geeft. dit schijnt bij alle ZS EV's voor te komen.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE MG ZS

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens