MG ZS EV Luxury (2019) #5
autoreview
Signalement
Uitvoering | ZS EV Luxury |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 16 km |
KM-stand laatst | 24.000 km |
Eerste indruk na 300 km
- 16 km
Door de subsidie, de actie en de goede inruilprijs overstag gegaan om de MG(?) aan te schaffen na een korte proefrit van 15 minuten. Met enige pijn in ons hart onze MB achtergelaten en op pad met de MG. Natuurlijk geen MB (wegligging en stoelen), maar verder een heerlijke auto met alle toeters en bellen (waar je wel even aan moet wennen). De hoge zit vind ik als 'bejaarde' heel fijn, de ruimte is enorm (riant voor 5 personen), het 'one' pedal in stand 3 vind ik een feestje, lane assist is wennen (kun je ook uitzetten), jammer dat je bij de climate control geen temperatuur in kan stellen maar werkt verder wel goed. Audio is prima, navigatie traag, maar makkelijk te bedienden en je kunt ook gebruik maken van apple carplay of android, wat beter/sneller werkt. Het (groot) open glazen dak is fijn en gemakkelijk te bedienen. Wij hebben nu zo'n 350 km gereden en nog geen spijt van onze aankoop. Alle minpuntjes in de verschillende test herken ik, maar als je het over prijs/kwaliteit gaat hebben, vinden wij het vooralsnog een dikke 9. Actieradius (+/- 250 km) is voor veelvuldig gebruik wellicht te weinig. Maar voor ons gebruik voldoende. Elke nacht aan het stopcontact en hij is s'ochtends weer vol.
2 maanden verder
- 1.700 km
even een kleine update. Nog steeds heel tevreden over het relaxte rijden met deze auto, maar inmiddels ook wel wat nadeeltjes ontdekt. Geen ventilatie/airco openingen achterin. Zit je voorin, denk je lekker koel maar achterin is het dan best warm. Wij waren verliefd op het open dak, maar vinden het in de praktijk erg veel lawaai geven. Ook een tegenvaller is dat de ramen en het dak niet automatisch sluiten, als je de auto op slot zet. Op drempels vind ik de MG erg stoterig, voor de rest erg comfortabel. De aanwezige veiligheidssystemen werken prima werken en voor mij niet storend zoals in vele tests wordt genoemd. Ik vind het een genot om met de hand(en) losjes aan het stuur en voeten op de grond met het verkeer mee te bewegen.
update
- 4.500 km
We zijn weer een paar maanden verder. Door het thuiswerken en de Covid 19 maken we niet zoveel km, maar de km die we maken, doen we nog steeds met heel veel plezier! Tot nu toe geen seconde spijt van onze impulsieve aankoop. Na de update zijn de rijhulpsystemen verbetert, alleen de navigatie blijft achter. Die van onze Smart fourfour is velen malen sneller en beter, maar met Android auto ook weer opgelost. Beetje sparen en dan andere (18 inch) velgen er onder. Staat toch veel mooier. Actieradius komt aardig in de buurt van de opgave. Prima voor woon/werkverkeer en familie/vriendenbezoek en met een korte tussenstop bij een snel laadstation ook prima te doen naar Duitsland/luxemburg.
update
- 7.800 km
Ik lees allerlei (negatieve) recensies over de MG ZVS, maar die deel ik na een jaar rijden niet! Oké er zijn zeker wat minpuntjes, maar prijs/kwaliteit verhouding, vinden wij het nog steeds een geweldige auto. De service van van Mossel is perfect en de km prijs is om te lachen. De actieradius van 247 halen we bijna altijd en opladen thuis (met zonnepanelen) duurt een tijdje, maar dat is en kwestie van plannen. De hoge instap, de ruimte, het koppel, maken het (voor ons) een fijne auto. Nu met Android ook een betere, snellere navigatie (want dat was een drama)!
Weer een jaartje verder
- 14.000 km
We zijn weer een jaartje verder en vergapen ons aan de nieuwe EV's met veel grotere actieradius, maar dan die prijzen! Dan blijven wij nog steeds lachen met onze MG. Oké, wij durven geen vakantie naar b.v. Frankrijk te boeken met de auto en zelfs in NL en DLD is het puzzelen met de app, maar wel goed te doen. Voor de normale afstanden, die wij rijden, blijft het een heerlijke auto!
update
- 24.000 km
We zijn weer een halfjaartje verder en ondanks dat wij over het algemeen nog steeds tevreden zijn met de ZS, begon het toch een beetje te kriebelen om weer wat rond te gaan kijken. Wij hebben een dure hobby en dat is, dat we gemiddeld om de 3 jaar een andere auto willen :-). En toen kwam daar plotseling de MG4! Na verschillende proefritten met diverse auto's in die prijsklasse, waren wij na een een lange proefrit, direct om. Natuurlijk herkennen wij de minpuntjes, die in de diverse tests worden genoemd, maar dat weegt voor ons niet op tegen de pluspunten. Uiterlijk, actieradius, laadsnelheid en natuurlijk de prijs in vergelijking met concurrenten. Tel daarbij op, dat wij dankzij de dubbele subsidie, bijna 3 jaar geleden, nauwelijks afschrijving hadden. Eind mei/begin juni wordt onze MG4 luxury, Andes grijs geleverd. 68 jaar, maar als een kind zo blij. Ik hou jullie op de hoogte!
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE MG ZS

Uitgelicht aanbod

MG ZS EV Luxury | PANORAMDAK | LEDER | ACHTERUITRIJCAMERA | ADAPTIVE CRUISE CONTROL | STOELVERWARMING |
- 2019
- 63.401 km

MG ZS EV Luxury 170PK | UY62595 | Dealer Onderhouden | leder | Camera | Stoelverwarming | Navi | Panoramadak | Parkeersensoren (A) | Adaptive Cruise | Airco |
- 2020
- 29.339 km

MG ZS EV Luxury | WLTP 263 KM | Panorama/ Schuif/Kantel dak | Airco | LMV | Navigatie | Dab+ | Cruise Control | BTW AUTO |
- 2020
- 25.612 km