Mercedes-Benz GLA 45 AMG 4MATIC (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | GLA 45 AMG 4MATIC |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 12.190 km |
KM-stand laatst | 29.560 km |
GLA 45 AMG
- 29.560 km
Uiteindelijk besloten een review te schrijven over mijn huidige auto. Sinds augustus 2020 rijd ik in deze AMG. Een stigmatiserende import. Auto is van november 2017 en geïmporteerd in juli 2018 met 12112 km. Te koop gezet voor de hoofdprijs. Als resultaat dat de auto twee jaar te koop stond en ik in augustus 2020 eigenaar ben geworden.
Alle verhalen over het achterhalen van de geschiedenis van een importauto zijn eender. Dit was natuurlijk ook een demo. In mijn meest begrijpbare Duits heb ik contact gehad met de desbetreffende Duitse dealer. De auto was als Vorfuhrwagen genutzt. De auto heeft nu tweemaal een beurt gehad en de Mercedes dealer heeft mij gerustgesteld dat de auto in uitzonderlijke goede staat en vooral betrouwbaar is. Het BPM bedrag van 13k getuige dit ook min of meer.
Mijn GLA 45 AMG. Echt een degelijk en A segment voertuig. Het is overbodig te noemen dat ik het een prachtauto vind. De autolak is in nieuwstaat. Geen swirls of nare krasjes. De 20 inch velgen zijn ook als nieuw.
Het interieur zou met minder plastic beter bij de nieuwprijs van 95k passen. De recaro sport verwarmbare stoelen zijn daarentegen uitstekend. Het panoramadak is een mooie optie.
De verzekering vereist een alarmklasse volgsysteem. Ik heb een Cobra alarm erop laten zetten. De kritiek die over dit systeem geuit is, ervaar ik ook. De diverse keren dat het alarm is afgegaan, kwam niet door een inbraak.
‘s Nachts is het alarm goed hoorbaar. Vaak is dit alarm wel snel uit te zetten.
Doordat het een SUV betreft die verlaagd is, is de wegligging van een Golf R beter. Iets meer dan 4 seconden naar 100 km. De automatische versnellingsbak met dubbele koppeling vind ik perfect. Vier rijmodussen. Eco, Drive, Sport, Sport plus. Race stand is niet beschikbaar op deze uitvoering.
(Eco op een AMG? Wellicht heeft een auto op zonne-energie een racestand.) Het verbruik van 11 kilometer per liter is haalbaar. Uitsluitend E5 brandstof of lager.
Het accelereren gaat niet geruisloos.😁 Voor een vier cilinder een heerlijk geluid zonder handmatige aanpassingen. Het schakelen gaat razendsnel en nagenoeg onmerkbaar. Daarnaast kun je de metalen flippers aan het stuur gebruiken.
Het dashboard is gedateerd in vergelijking tot de huidige technologieën. Deze kent een analoge kilometer en toerenteller. Als je kiest voor het AMG display wordt duidelijk digitaal de temperatuur van de olie, transmissie-olie en koelvloeistof weergegeven. Op het ogenschijnlijke opgeplakte tablet midden op het dashboard staan diverse digitale autogegevens en de navigatie. Dit is geen touchscreen.
Wat mij enorm aanspreekt, is de filosofie van Mercedes AMG
“ one man, one engine” Een kwaliteit-stempel dat 1 autotechnicus verantwoordelijk is voor de productie van een AMG. Zichtbaar geplaatst op het motorblok. Martin Topf staat vermeld op mijn motorblok. Dit maakt AMG exclusief. AMG garandeert dat de GLA45 AMG minstens 381 pk en 475 nm neerzet. Of dit doorgaans meer is, kan meer hoop zijn dan verwachting.
Carpe diem
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mercedes-Benz GLA
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Mercedes-Benz GLA vs. Peugeot 3008 - Occasiondubbeltest

Mercedes-Benz GLA - Volvo V40 Cross Country

Mercedes-Benz GLA - Rij-impressie

Dit kost je reis naar Nice aan tol

'Laadpaaltekort dreigt door aanpak van gemeenten'
