Mercedes-Benz E 400 Estate Prestige (2015)

autoreview

Mercedes-Benz E 400 Estate Prestige (2015)
Mercedes-Benz E 400 Estate Prestige (2015)Mercedes-Benz E 400 Estate Prestige (2015)Mercedes-Benz E 400 Estate Prestige (2015)Mercedes-Benz E 400 Estate Prestige (2015)Mercedes-Benz E 400 Estate Prestige (2015)

Signalement

UitvoeringE 400 Estate Prestige
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf180.500 km
KM-stand laatst184.000 km
Lezerswaardering: 44%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers

  • 184.000 km

Aanschaf:
Een blauwe S212 FL met ACC had de voorkeur.
Vriendin ging akkoord met volgende prijsopbouw:
Prijs std E-klasse + 10k EGO kosten = aanschafprijs E400.

De auto in eerste instantie laten staan vanwege een windfluitje. Maar met radio aan nauwelijks hoorbaar.
Toch ga ik dit probleempje nog oplossen.

Verbuik is nu 8.9L/100km gemiddeld.
Vooral mijn vriendin rijdt als een ervaren taxichauffeur met haast. Ook schrok ik tijdens een rit op de A2 van de weergeven actieradius van 1150km per tank(80L). Ben benieuwd of dit klopt.

Rijbeleving (vergeleken met BMW E46):
Vooral de achtervering(lucht) werkt drempels goed weg. Ik had wel verwacht dat ik harder over drempels zou kunnen rijden. Maar als je het op de juiste snelheid doet is het ook heel comfortabel. Qua dynamiek is het richtende effect wel beter dan ik had verwacht. Ondanks zn gewicht en omvang voelt het niet aan als een slagschip en stuurt het vrij direct.

Omdat de E sneller en stiller is moeten we oppassen voor te hard rijden (130km/h bij 2000 t/min). Je hebt niet door dat je bv: 30km te hard rijdt. Dus laten we snel Carplay installeren met Flitsmeister. Ook tussen 130 en 180km/h is het verschil kleiner als ik gewend ben.

Binnenkort onderhoud:
APK, kl beurt, automaatbakolie en 2 banden

Komende review updates zal ik me focussen op de volgende onderwerpen:

Rijbeleving & overig
Verbruik
Onderhoud & reparatie

Wil je iets meer weten? Plaats een reactie.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.