Mercedes-Benz E 200 CDI Estate (2014)
autoreview

Signalement
Uitvoering | E 200 CDI Estate |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 15.000 km |
Eerste rijervaring
- 5.000 km
Na meer dan 20 jaar BMW te hebben gereden ben ik overgeschakeld naar Mercedes en dit omwille van diverse redenen.
Mijn laatste BMW 525D heb ik gekocht in augustus 2004.
Na 3 jaar heb ik de elektronische doos moeten vervangen
Na 5 jaar de turbo
Na 7 jaar een ernstige olielek
Het zijn voornamelijk deze 3 “ernstige" mankementen en de daarbij horende reparatiekosten die me hebben van merk doen veranderen.
Ik ben helemaal geen impulsieve koper en heb in de maanden voor de beslissing heel wat gelezen over een aantal mogelijke alternatieven.
Tegen einde 2013 ben ik gaan proefrijden met:
BMW 320GT
Audi A6 2.0D Avant
Volvo V60 2.0D
Volvo XC 60 2.0D
Mazda 6 break
Mercedes E200CDI Break
Alle wagens hebben zo hun voor en nadelen maar de Mercedes gaf me toch het beste (rij)gevoel.
Omdat ik gekocht heb tijdens het laatste autosalon, kreeg ik buiten de gebruikelijke korting er ook nog bij:
-het volledige AMG pakket binnen en buiten.
-navigatie
-een serieuze overname premie voor mijn oude BMW.
Mijn rijervaringen tot hiertoe zijn alleen maar positief.
Niettegenstaande de verlaagde ophanging en de 18” AMG velgen ervaar ik de wagen toch als comfortabel maar zeer scherp sturend!
Zal wel deels te maken hebben met de luchtvering.
Mijn vrees dat de 200 CDI motor te licht zou zijn was ongegrond want in het dagelijks gebruik voldoet hij prima.
Zitcomfort voor en achter is perfect!
Motorgeluid is hoorbaar maar nooit storend. Verder geen krakende of onaangename geluiden te bespeuren.
Verbruik valt echt (heel) goed mee en zit gemiddeld op 6,8 l/100km en dat was bij mijn vorige een eind boven de 10 liter!
Ongeveer 80% van die kilometers zijn gereden op de plaatselijke gewestwegen en de andere op de snelweg.
Tot hiertoe dus voorlopig niks negatief te vertellen en hopelijk blijft dat zo!
Heb er nu 5000 km opzitten en ben nog steeds héél tevreden met mijn aankoop.
Het rijcomfort, lage verbruik(6,6) en dynamisch weggedrag blijven voor mij de grootste troeven. De wagen heeft "voorlopig" nog geen kraakjes en voelt heel solide aan.
Nog tseeds gaan noemenswaardige opmerkingen.
- 15.000 km
Nu dat de 15000Km zijn gepasseerd even een kleine update.
Ik ben nog steeds super tevreden met de auto.
Het gemiddelde verbruik staat op 6,2lit/100km.
Alles werkt nog perfect en buiten een klein rammeltje ergens aan de rechter voorzetel(als er niemand opzit) blijft het binnenin lekker stil.
Het is een heel praktische wagen waar je heel wat in kwijt kan.
Voorlopig niks dan goed!
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Mercedes-Benz E-klasse 300 CDI BlueTEC Avantgarde Leer Schuifdak
- 2015
- 239.194 km

Mercedes-Benz E-klasse 200 Ambition Avantgarde | Direct steering | Navigatie | Trekhaak | LED koplampen | Parkeerassistent
- 2013
- 129.913 km

Mercedes-Benz E-klasse 350 BlueTEC AMG Pano 1e eig.
- 2014
- 56.458 km
Lees ook

Volvo V70 - Mercedes-Benz E-klasse Estate

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8
