Mercedes-Benz E 320 (1994) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | E 320 |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 192.000 km |
KM-stand laatst | 213.000 km |
aangeschaft
- 195.000 km
Nu bijna 3k gereden, absoluut tevreden. Altijd een grijns op mijn gezicht als ik ermee rij. De 6 in-lijn loopt prachtig en er is altijd voldoende vermogen. Indien gewenst kan'ie nog altijd 7000 toeren aan en schakelt hij naar de vijfde versnelling bij 190km/u. Bij cruisen op hoge snelheid is'ie het meest in zijn element. De kop is 12k geleden gevlakt en hij loopt en schakelt goed, een waar plezier om mee te rijden. Zowel lange-afstand als in de stad. Verbuik zelfs bij stevig rijden iets beter dan 1:10. Misschien ook vanwege de optionele vijfbak in dit geval.
Tot nu alleen de kwalen die de auto had toen ik hem kocht; kapot raammechanisme, niet lekker lopend schuifdak, defecte dashboardverlichting. Heb een paar kilo jaren-negentig gadgets en bedrading verwijderd en een Becker Indianapolis en nieuwe speakers in origineel formaat gemonteerd. De auto is zo goed als volledig fabrieksorigineel. Volgens meegeleverde boekjes is'ie over 3k toe aan een beurt. Als ik de voorgenoemde gebreken zelf nog niet heb verholpen laat ik het bij die gelegenheid doen.
beurtje
- 198.000 km
Kreeg tijdens een lange trip op zeer hoge snelheid (Dld) te maken met behoorlijk vermogensverlies. Bij lage snelheden begon het ook merkbaar te worden na terugkomst, hij moest toch voor een beurtje (olie, filters) dus na laten kijken. Bij uitlezen van de motor geen fouten gevonden. Bleek alleen een nieuw setje bougies nodig te hebben, probleem opgelost. Verder zeer tevreden na 6000km gereden te hebben, geen verdere problemen gehad.
tik
- 199.000 km
Vrij plots een penetrante tik op het wiel rechtsachter opgelopen. Schokbreker laten vervangen en daarmee is de tik verdwenen..
APK en beurtje
- 208.000 km
Vandaag APK laten keuren, setje remblokken laten vervangen en een beurtje gegeven. Tijdens de CO2 meting bleek de luchtmassameter kapot en een veer links-voor was gebarsten. Beide laten vervangen, zelf had ik het raammotortje al gedemonteerd en door een specialist laten reviseren. Het enig overgebleven mankement aan de auto is het niet helemaal goed lopende schuifdakmechanisme, dat is binnenkort aan de beurt.
Nog steeds super tevreden met de auto, betrap mezelf erop dat ik eigenlijk altijd door wil rijden als ik mijn bestemming bereikt heb, puur vanwege het rijgenot. Super solide auto, zeer snelle en soepele motor met soepel schakelende 5-bak automaat. Erg goede keuze geweest, deze W124..
verkocht
- 213.000 km
Het bleek relatief eenvoudig deze goede auto te verkopen. Ik heb hem vertroeteld in de relatief korte periode dat ik hem bereed, met alle beurten (zelfs 1 extra) en alles dat de auto nodig had. Al met al een erg goede ervaring geweest, ook financieel. Na 8 maanden rijden (dik 20.000km) bijna 1000 euro meer ontvangen dan betaald. Maar bovenal vanwege het plezier dat ik met de auto gehad heb. Hij was zeer geschikt voor normaal stads,- en snelwegverkeer en excelleerde op de Duitse snelweg. Het verbruik viel erg mee met gemiddeld 1:10 en op wat kleine zaken na niet veel sores gehad. Hij wordt gemist, de nieuwe eigenaar heeft een goede aankoop gedaan..
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.