Mercedes-Benz E 300 de Estate (2019)

autoreview

Mercedes-Benz E 300 de Estate (2019)

Signalement

UitvoeringE 300 de Estate
Versnellingen9, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf7.100 km
KM-stand laatst25.000 km
Lezerswaardering: 35%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe E300

  • 3.100 km

Vanwege het groeiende gezin is de 2015 C250d sedan (zonder neerkapbare achterbank..) echt te klein voor de toekomst, er moest dus iets groters komen. (mijn lezersreviews zijn laag dus toch maar wat beschrijving!)

Eerder georiënteerd op een E300d 245pk OM654 maar na lezen over deze nieuwe diesel-elektrische aandrijving wist ik wat ik wilde hebben.
Op het moment van kopen (05-2019) gold de 50% MRB voor de auto tot 2021; (dus tot en met 2020, daarna zou het schluss zijn..) maar ik ging ervan uit dat dit verlengd zou worden omdat de nieuwe "autobrief" aanstaande was. Het beleid tav plug in was erg negatief maar de ontwikkeling in een nieuwe generatie van deze techniek was volop bezig.

Praktijkgebruik Plug-in

  • 25.000 km

In de praktijk is 40 a 42 km elektrisch mogelijk; record is 54km (zie afbeelding). Hier is aan toe te voegen dat met slechts 1,5 uur laden met de 7,4 KWh lader (dezelfde lader die je standaard in een EQC vindt; volgens mij dubbele capaciteit als de meeste andere plugins) je totaal >100km 100% elektrisch kunt rijden. (zie afbeelding).

Een praktijkverbruik van 2 liter is met zoveel mogelijk inpluggen gewoon mogelijk. De 122pk/440nm e-motor is in de praktijk prima bruikbaar voor normaal / rustig dagelijks rijden.

Overigens is het publiek laden met een netto € 0,38 a 0,39 per KWh (incl starttarief en BTW) in vergelijking met de dieselprijs-per-kilometer relatief duur; thuis laden dal-tarief met < € 0,20 is flink gunstiger.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.