Mercedes-Benz C 55 AMG (2004)

autoreview

Mercedes-Benz C 55 AMG (2004)

Signalement

UitvoeringC 55 AMG
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf66.000 km
KM-stand laatst83.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een auto om nooit weer weg te doen!

  • 83.000 km

Mijn ervaring met auto's (als eigenaar) loopt van een Mitsubishi Evo V, naar een Fiat Coupé en een Renault Clio RS.

Nadat ik de Clio RS had verkocht, wilde ik in ieder geval een auto met meer vermogen. De Clio RS is een geweldig sturende auto op dijkweggetjes, maar op de snelweg en N-wegen word je door de eerste de beste diesel zoek gereden.

Dus de nieuwe auto moest voor mij worden met minimaal zes cilinders, een automaat en een compacte koets. Na wekenlang over de Mercedes C55 AMG als model zijnde heen te hebben gekeken, kreeg ik er ineens één in het vizier. Wezen proefrijden en ik was helemaal om, dit moest hem worden! Er was alleen één nadeel, het lichte interieur op deze specifieke auto was voor mij een no-go.

Al snel kwam ik erachter dat de juiste uitvoering in Nederland niet te koop stond en dus breidde ik mijn zoekopdrachten uit naar Duitsland. Al snel vond ik daar de perfecte auto, lage kilometerstand, zwart lederen interieur, aluminium afwerking van binnen en zeer netjes en origineel (op het oog). Na weken van correspondentie met de eigenaar en tientallen foto's en meerdere keuringen later, durfde ik de reis naar Berlijn wel aan.

Ik werd door een uiterst aardige en correcte man opgehaald van het Hauptbahnhof en daar staat die dan in de parkeergarage, nog mooier dan op de foto's! Na een rit door de stad, alles goed te hebben bekeken, beluisterd en bevoeld, werd mijn gevoel over de auto steeds beter. Na eerst nog een ijsje (het was 34 graden in Berlijn!) te hebben gegeten bij de eigenaar in het appartement, werd daarna het papierwerk in orde gemaakt en het geld overhandigd. Tijd voor de rit naar huis van 600 kilometer!

Eenmaal buiten Berlijn en na de onvermijdelijke 'Baustelle', kreeg ik eindelijk de ruimte. Al snel kwam ik erachter dat deze auto het beste is met 180 op de klok en de cruise control aan, wat zoeft dat heerlijk!

Eenmaal terug in Nederland (zonder problemen) bij de RDW de Mercedes laten keuren, 750 euro BPM betaald, gele platen erop, verzekering en rijden maar! Wat een power, geweldige bouwkwaliteit en het onderstel is stevig, maar niet vermoeiend. Het vermogen is altijd aanspreekbaar, behalve de weg nat is of als de temperatuur onder de 10 graden duikt (ik rij het hele jaar op zomerbanden), dan draait de ESP overuren. Verder heeft de auto een uitrusting waar je je in 2020 nog niet voor hoeft te schamen, parkeersensoren, navigatie, elektrische stoelen, en verbaast iedereen zich erover dat de auto al meer dan 15 jaar oud is.

Of de auto ook echt zo goed was als dat ik dacht, moest blijken bij de eerste onderhoudsbeurt bij de Mercedes-dealer. De monteurs bleken nog enthousiaster over de auto dan ik zelf en bejubelden de originaliteit en de staat van de auto, ik was vooral opgelucht!

Inmiddels zijn we meer dan 2 jaar en 20.000 kilometer verder en mijn waardering voor de auto wordt alleen maar groter. Om het geluid van de V8 echt tot z'n recht te laten komen heb ik de middendemper en twee (van de 4!) katalysatoren laten verwijderen, zo hoort het eigenlijk. Nog steeds heerlijk stil en comfortabel op de snelweg in de vijfde versnelling, maar dat slaat radicaal om wanneer je twee versnellingen terugschakelt en je het gaspedaal beroert, wat een power en geweld, echt verslavend! Het verbruik wisselt van 1 op 10 bij 100 op de snelweg met cruise control, tot 1 op 6 wanneer je echt een zware voet hebt.

Qua onderhoud, natuurlijk gaan er wat dingen kapot bij een auto van 15 jaar, A/C-compressor, 16(!) nieuwe bougies, spoorstangrubbers, nieuwe achterbanden, niet al teveel gekkigheid. Houd rekening met 1000-1500 euro per jaar aan onderhoud.

Recent dacht ik 'klaar' te zijn met de Mercedes en heb ik, in een vlaag van verstandsverbijstering, de auto ingeruild voor een andere auto... Een week later en veel illusies (en geld) armer, heb ik de Mercedes toch weer terug en ben ik er blijer mee dan ooit! Na één dag had ik er al spijt van, deze auto wil je gewoon niet kwijt. Voor 20.000 euro is dit qua vermogen, uitrusting en (bouw)kwaliteit gewoon het beste wat je (tweedehands) kunt krijgen.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C 180 Business Line (4D/9A)
€ 795
 
Alphabet
Mercedes-Benz C 180 Estate Business Line (5D/9A)
€ 809
 
Arval
Mercedes-Benz C 300 e Estate Business Line (5D/9A)
€ 809
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens