Mercedes-Benz 280 SL (1980)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 280 SL |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1980 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 61.800 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Auto betreft een SLC coupé versie van de toenmalige SL-serie, de C 107 bouwrij.
De auto is afkomstig uit Zwitserland omdat daar de betere exemplaren te vinden zijn.
De SLC is zeer gevoelig voor roest aan de randen van de bodemplaat bij de kriksteunen, onder de voorspatborden, en in sommige gevallen zijn er op de spatborden chromen lijsten gezet die vaak dienen als camouflage van roest. Dus ga bij voorbaat voor een niet overgespoten, dus originele auto.
dan heb je geen of minder kans dat slechte en rotte plekken zijn dichtgesmeerd met plamuur o.i.d.
Leuke auto om vandaag de dag nog goed mee voor de dag te komen.
PROBLEMEN
Geen problemen, perfecte auto.
De motoren van deze types schijnen onverwoestbaar te zijn en 300.000 km is goed mogelijk, er zijn zelfs standen geweest van 600.000!
De auto is perfect voor het huidige verkeer, gaat bijzonder goed om met de hedendaagse drempels.
Wegenbelasting is wel aan de hoge kant, de auto weegt 1539 kilo. Dus een exemplaar van 1978 of ouder is voordeliger. Verder gaan de sierkapjes aan de zijkant van de voorstoelen snel kapot, die worden kapot getrapt bij het instappen. Verder uitkijken of de gordel niet gedraaid terugvalt in het oprolmechanisme. Een puntje om op te letten is dat er in de motorkap op de steunbalken van het chassis plaatsen zijn waar veel water blijft staan, er is afvoer aanwezig maar zit zeer snel verstopt met zand en stof. Dit kan bij stilstand natuurlijk roest gaan veroorzaken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren