Mercedes-Benz 280 SL (1980)

autoreview

Mercedes-Benz SL R107
Mercedes-Benz SL R107Mercedes-Benz SL R107Mercedes-Benz SL R107Mercedes-Benz SL R107Mercedes-Benz SL R107Mercedes-Benz SL R107Mercedes-Benz SL R107Mercedes-Benz SL R107Mercedes-Benz SL R107Mercedes-Benz SL R107

Signalement

Uitvoering280 SL
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1980
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf61.800 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Auto betreft een SLC coupé versie van de toenmalige SL-serie, de C 107 bouwrij.

De auto is afkomstig uit Zwitserland omdat daar de betere exemplaren te vinden zijn.
De SLC is zeer gevoelig voor roest aan de randen van de bodemplaat bij de kriksteunen, onder de voorspatborden, en in sommige gevallen zijn er op de spatborden chromen lijsten gezet die vaak dienen als camouflage van roest. Dus ga bij voorbaat voor een niet overgespoten, dus originele auto.
dan heb je geen of minder kans dat slechte en rotte plekken zijn dichtgesmeerd met plamuur o.i.d.

Leuke auto om vandaag de dag nog goed mee voor de dag te komen.

PROBLEMEN

Geen problemen, perfecte auto.
De motoren van deze types schijnen onverwoestbaar te zijn en 300.000 km is goed mogelijk, er zijn zelfs standen geweest van 600.000!
De auto is perfect voor het huidige verkeer, gaat bijzonder goed om met de hedendaagse drempels.
Wegenbelasting is wel aan de hoge kant, de auto weegt 1539 kilo. Dus een exemplaar van 1978 of ouder is voordeliger. Verder gaan de sierkapjes aan de zijkant van de voorstoelen snel kapot, die worden kapot getrapt bij het instappen. Verder uitkijken of de gordel niet gedraaid terugvalt in het oprolmechanisme. Een puntje om op te letten is dat er in de motorkap op de steunbalken van het chassis plaatsen zijn waar veel water blijft staan, er is afvoer aanwezig maar zit zeer snel verstopt met zand en stof. Dit kan bij stilstand natuurlijk roest gaan veroorzaken.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.