Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mercedes-Benz
  • 200-serie Coupé

Mercedes-Benz 230 CE (1992)

autoreview

5
Mercedes-Benz 230 CE (1992)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering230 CE
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf75.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mercedes-Benz 230CE C124 1992

  • 23 februari 2016

Toen ik 10 dagen na mijn 17e verjaardag mijn rijbewijs op zak had, ging ik serieus opzoek naar mijn eerste auto. Van af jongs af aan altijd al geroepen dat mijn eerste auto een Mercedes zou worden. Toen mijn vader een aantal jaren terug (voor mij) onze eerste W124 kocht, was ik al fan van het type. Net iets luxueuzer dan een 190 (W201) serie. Wanneer ik vanuit deze auto in de zomer een W124 Cabrio zag rijden was ik verkocht.

Het was dus duidelijk dat het voor mij een W124 type ging worden. Een cabrio zou het mooiste zijn. Maar bij gebrek aan geld en garage/carport, ging mijn keus al snel naar een coupé. Nog een tijdje gezocht naar een W126 SEC maar ook die waren te duur in aanschaf en benzine verbruik. Dus werd het een W124 coupe (C124)

De optielijst was voor mij snel samen gesteld: De kleur moest zwart metallic zijn, lederen interieur, schuif/kanteldak, 4x elektrische ramen en een (jawel) handgeschakelde 5 bak. Dat laatste was een moeilijke optie in combinatie met de overige opties. De reden voor de 4 elektrische ramen was dat ik dan vanuit mijn bestuurdersstoel alle ramen kon laten zakken voor een mooi groot open gat zonder B-stijl. Hetgeen wat de auto zo mooi maakt in mijn ogen. Oh. En natuurlijk het pre-facelift model met de grote grille.

Na een zoektocht van een maand of vier en één of twee slechte verroestte versies, kwam ik een 230CE tegen in België met de juiste opties, de juiste kleur, hele lage km-stand en een "prachtige" motorkap, achterklep en sportvelgen. In mijn ogen een compleet verkrachtte auto. Maar door de aanpassingen heen gekeken en tot de conclusie gekomen dat het toch een nette auto was.

Een afspraak bij een Mercedes-Benz Dealer (waar de auto stond) was zo gemaakt. Daar aangekomen de ongewassen auto eens goed bekeken en het verleden van de auto aangehoord.

De auto was nieuw in Duitsland geleverd, maar na een half jaar al naar België gegaan. De tweede eigenaar heeft deze auto altijd als 'Zondagse auto' gebruikt. De beste man had een auto van de zaak en dus werd de coupé niet zo vaak gebruikt. De auto is altijd daar in onderhoud geweest en een rapport van de km-stand was tegen (forse)meerprijs te regelen. De vestigingsmanager toen maar eerlijk op zijn woord geloofd. Achteraf dom geweest om het niet te doen.

Nadat de auto ingevoerd was ben ik langzaam aan de gang gegaan de auto weer origineel te maken. Een set originele velgen lag nog in de schuur. Motorkap en achterklep in de kleur gevonden. Alles netjes geschuurd en laten spuiten. Binnen een paar maanden was de auto weer origineel.

Sinds de aanschaf van de auto al een aantal dingen vervangen: Schokbrekers achter, kachelkranen, thermostaat, bougies, luchtfilter, fusee kogel links voor, 4x nieuwe rem- schijven en blokken en nog diverse andere kleine dingen. Allemaal dingen die mij zo nu en dan even aan de eerlijkheid van de km-stand doen twijfelen. Maar dan weer kijkend naar de staat van het exterieur en interieur van de auto, verdwijnt de twijfel al weer snel.

Het gevoelige punt van een Benz is roest. Dit exemplaar was nog vrij hard. Ben er later achter gekomen dat er al twee nieuwe schermen op zitten. Erg? Nee! In mijn ogen niet. Natuurlijk had ik liever gehad dat de originele schermen er nog roestvrij op zouden zitten. Maar liever dat ze al vervangen zijn, dan dat ik zelf die ellende heb. De rechter kokerbalk is wel aan vervanging toe. Verder is de auto overal 100% hard.

Ik gebruik de auto als dagelijks vervoer. Om naar het werk te gaan, maar ook om stukken te touren met vrienden. In twee jaar tijd heb ik ook al 20.000km met de auto afgelegd. En in die tijd heeft hij me nog nooit laten staan.

Zoals je van een (originele) Benz gewend bent, is het rijdcomfort prima. Het veert soepel en elegant, maar deinst niet. Het sturen gaat alleen in mijn ogen wat zwaar. Maar daardoor ligt de coupé (zonder Sportline onderstel) verrassend goed op de weg. Een echte snelheidsduivel is het echter niet. Met 97kW (132pk) op 1440kg is de auto niet de snelste. Maar toch pittig genoeg om het dagelijkse verkeer goed bij te blijven en zo nu en dan nog eens voor te zijn.

Al met al een prima wagen waar ik al vele fijne kilometers mee heb beleefd en er nog veel meer mee zal beleven.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Mercedes-Benz 200-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mercedes-Benz 200-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Mercedes-Benz 200-serie 260 E Automaat

    Mercedes-Benz 200-serie 260 E Automaat

    • 1991
    • 298.647 km

    € 5.950

    Mercedes-Benz 200-serie W124 200 E (Let op: 84.769 km met NAP)

    Mercedes-Benz 200-serie W124 200 E (Let op: 84.769 km met NAP)

    • 1993
    • 84.769 km

    € 12.900

    Mercedes-Benz 200-serie 260 E

    Mercedes-Benz 200-serie 260 E

    • 1990
    • 156.565 km

    € 7.950

Meer Mercedes-Benz 200-serie occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mercedes-Benz 200-serie specificaties
  • Mercedes-Benz 200-serie occasions
  • Mercedes-Benz 200-serie video's
Advies en informatie
  • Mercedes-Benz 200-serie tests
  • Mercedes-Benz 200-serie gebruikersreviews
  • Mercedes-Benz 200-serie index
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer
 

Mercedes-Benz 200-serie reviews

  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz 230 CE (1991)

    Mercedes-Benz 230 CE (1991)

    5
    • 16 juli 2017
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz 300 CE (1990)

    Mercedes-Benz 300 CE (1990)

    9
    • 27 maart 2016
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz 230 CE (1992)

    Mercedes-Benz 230 CE (1992)

    5
    • 23 februari 2016
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz 230 CE (1991)

    Mercedes-Benz 230 CE (1991)

    2
    • 25 januari 2011
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz 300 CE-24 (1990)

    Mercedes-Benz 300 CE-24 (1990)

    14
    • 19 juni 2010
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz 300 CE (1989)

    Mercedes-Benz 300 CE (1989)

    10
    • 31 oktober 2006
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz 230 CE (1989)

    Mercedes-Benz 230 CE (1989)

    3
    • 15 juni 2002
meer reviews
Mercedes C300e Estate - Afscheid duurtest

Mercedes C300e Estate - Afscheid duurtest

46

Na vier maanden C180 Limousine en drie maanden C300 e Estate weten we dat de nieuwe C-klasse...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Mercedes-Benz 230 CE (1988) - Liefhebber Gezocht

    Mercedes-Benz 230 CE (1988) - Liefhebber...

    24
    • 14 april 2022
  • PREMIUM
    Mercedes-Benz 500 E vs. Mercedes-AMG E 63 S - Dubbeltest

    Mercedes-Benz 500 E vs. Mercedes-AMG E...

    • 12 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz 300 D (1991)

    Mercedes-Benz 300 D (1991)

    3
    • 28 augustus 2021
  • PREMIUM
    De restauratie van een W124

    De restauratie van een W124

    • 13 augustus 2021
  • Mercedes-Benz 200 T - 1988 - 615.991 km - Klokje Rond

    Mercedes-Benz 200 T - 1988 - 615.991 km...

    • 25 januari 2021
  • Nieuws
    In het Wild: Mercedes-Benz 280 TE (1986)

    In het Wild: Mercedes-Benz 280 TE (1986)

    41
    • 24 december 2020
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz 300 E (1986)

    Mercedes-Benz 300 E (1986)

    4
    • 18 december 2019
Merk
Merk
  • Nieuws
    'Mercedes-Benz gaat stoppen met A-klasse en B-klasse'

    'Mercedes-Benz gaat stoppen met A-klasse...

    90
    • 27 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz EQE 350 Luxury Line (2022)

    Mercedes-Benz EQE 350 Luxury Line (2022)

    2
    • 26 juni 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz Vision EQXX legt 1.202 km af op één acculading

    Mercedes-Benz Vision EQXX legt 1.202 km...

    143
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Maybach GLS 600 krijgt bullbar van Mansory

    Mercedes-Maybach GLS 600 krijgt bullbar...

    36
    • 23 juni 2022
  • Achtergrond
    Mercedes-Benz 500 SL vs. Chevrolet Corvette - Uit de Oude Doos

    Mercedes-Benz 500 SL vs. Chevrolet Corvette...

    24
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Mercedes-AMG GLC 63 gesnapt

    Nieuwe Mercedes-AMG GLC 63 gesnapt

    11
    • 21 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz...

    • 21 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden