Mercedes-Benz 230 CE (1991) #2

autoreview

Mercedes-Benz 230 CE (1991)

Signalement

Uitvoering230 CE
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf268.000 km
KM-stand laatst336.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn Mercedes 230 ce, inmiddels al 3 vakanties naar Frankrijk geweest zonder problemen. Op de snelweg ligt het verbruik bij een snelheid van rond de 130 km/h 1 op 11,46.De leren stoelen zorgen voor veel comfort dus je komt lekker uitgerust aan, alleen bij erg warme temperaturen plak je aan de stoel vast.Geen cruise control en geen airco, maar dat maakt voor mij niks uit en het kan ook niet stuk. Het is en blijft een tijdloos ontwerp en ik hoor ook vaak van mensen wat voor een mooie auto het is.Op onderhoud bespaar ik beslist niet en heb al het nodige moeten vervangen in totaal in 3 jaar 6500 euro. Aanschaf was 2000 euro. Om de 10.000 km ververs ik mijn olie en de bakolie is recent nog ververst.

Mijn Mercedes is in 2006 geïmporteerd naar Nederland vanuit België. 16 jaar lang reed de eerste eigenaar ermee rond, deze reed zo'n 10.000 km per jaar. Vanaf 2006 is de Benz bij verschillende eigenaren geweest waarvan sommige weinig tot geen onderhoud pleegden gezien de papieren en de staat toen ik hem kocht.

Zoals ik al zei bespaar ik niet op onderhoud en bewonder ik de schoonheid van deze Benz met het o zo onverwoestbare blok.Hieronder laat ik zien wat er zoal gedaan is.

2014: km 268356

Grote beurt
Thermostaat vervangen
Slang.koelreservoir_thermostaathuis
Spoorstangen voor 3x
Stabilisator stangrubbers vervangen
Achterremschijven + blokken vervangen
Remleiding achter ontroest
Remolie ververst
Auto uitgelijnd
Verschillende lampjes vervangen
Koplamp opnieuw kitten i.v.m vocht
Moter en automaat afgesteld
Voering gordel vervangen
Nieuwe hirschman antenne gekocht
4 bougies

2015: km 280793

Kleine beurt
Waterpomp vervangen + spanrol
Voorremschijven + blokken
Moterkapisolatie vervangen
Remolie ververst
Voorste subframerubbers vervangen
Ophanglager aandrijfas vervangen
Ruitensproeier reservoir schoongemaakt
Moterkapslot gangbaar gemaakt

2016: km 293178

Grote beurt.
4 bougies
Verdeelkap vervangen
Roter vervangen
Div. Kabels.
Uitlaatbeugel vastgezet
Deel gelast in de kofferbak i.v.m roest wat inmiddels aardig doorgerot was.


2017: km 308237

Oliewissel + filter
4 nieuwe Michelin banden.


De Benz rijd nog steeds fantastisch, hobbels en kuilen in de weg daar voel je niks van.
De beenruimte voor de mensen achterin is wel weinig en dat is wel een minpunt. Voorin heb je wel genoeg ruimte als er geen mensen achterin zitten, anders moet je stoel naar voren.

Roest is best wel een probleem en vooral bij een auto van 26 jaar oud. Vorige week heb ik eerst de wielkastranden behandeld en daarna de zijbeplating bij de deuren eraf gehaald.Tot mijn verbazing zat daar ook wel erg veel roest en heb ik dat gelijk laten behandelen door iemand, het ziet er nu weer uit als nieuw en het is gedaan voor een leuk prijsje:)
Er waren wel 2 clipjes afgebroken van de beplating, deze heb ik voor een paar euro kunnen bestellen op ebay.

2017: km 318000
Oliewissel + filter
brandstoffilter
luchtfilter

Niet heel veel bijzonders te melden, behalve dan dat ik het contactslot 2 keer moet omdraaien alvorens de auto start??Ik denk zelf dat het aan mijn accu ligt, daarom zal ik deze even doormeten van de week. Vorige maand mijn michelin alphin winterbanden er opgezet en ben zeer tevreden over deze banden.Ik ben van plan het verbruik van de benz deze maanden goed in kaart te gaan brengen, met zowel mijn michelin alphin winterbanden en mijn michelin energy saver zomerbanden.
Het verbruik met winterbanden gecombineerd is 1 op 10,5.
Met een nieuwe accu erin is het probleem met het contactslot verholpen.

2018: km 326000

Ik reed terug van mijn werk naar huis en opeens besloot mijn ruitenwisser ermee te stoppen.De arm bleef in het midden van het raam vast staan.Het stopte gelukkig met regenen en kon daarom mijn weg weer vervolgen. Thuis aangekomen het een en ander gecontroleerd, de wisser stond muurvast en de zekering was stuk gegaan.Een nieuwe zekering erin gezet en nog even de wisser aangezet, ik hoorde het motortje draaien maar er zat weinig beweging in.Opeens rook ik een brandlucht en ik hoorde niks meer draaien 😑
Auto weg gebracht en het probleem was dat de arm vast was gelopen met als gevolg een overleden motortje.


2018: km 336000

Het bestuurdersraam ging niet meer open, het raammechanisme was van binnen helemaal verroest deze moeten vervangen.
Rechtergordelaangever wilde niet meer uitkomen, er bleek wat sluiting te zitten in de kabels.
Motorisch is alles nog steeds perfect en de automaat schakelt ook nog steeds zeer soepel.
Op naar de 350.000 km !!

Auto verkocht

  • 336.000 km

Ik heb mijn Benz verkocht i.v.m de aanschaf van een Mercedes w212 350 cgi, welke ik nu alweer een half jaar rijd.
De w124 was een fijne auto om in te rijden en heeft een goede bouwkwaliteit. Ik miste echter wat opties zoals o.a een airco , elektrisch verstelbare stoelen met geheugen en wat meer vermogen.
Een review van mijn w212 350 cgi komt binnenkort ook op autoweek.

0,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.