Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 TS+ (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | MX-5 Roadster Coupé 1.8 TS+ |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 225.000 km |
KM-stand laatst | 225.000 km |
3 jaar mx5 nc2
- 225.000 km
Heb de NC sinds voorjaar 2022. Iedere keer als ik er in zit rij ik meet een grote smile op mijn gezicht. Heb even gedacht om hem in te ruilen voor een oudere Porsche Boxster of 911 (996) maar ik kan het prijsverschil gewoonweg niet goedpraten aan mezelf.
Mijn ervaringen zij eigenlijk alleen binnen NL. Niet heel veel tour ritten gereden maar vaak ook doordeweeks met mooi weer gebruikt. Er gaat niks boven het open rijden. Had voor de lol ook een oude brommer (Honda SS50 uit 1977) maar die heb ik weggedaan omdat de lol met de Mazda nog groter was.
Inmiddels 25k km verder. Qua onderhoud best het eea gedaan. 4 nieuwe banden (2023), 4 nieuwe schokbrekers (2024 de originele; er zat een verlaagd setje op) nieuwe remschijven en blokken rondom, nieuw dikker bekleed stuurtje en een nieuwe koppeling. Auto moet perfect zijn dus dat kost wel wat. Motor gebruikt 0 olie volgens de specialist. Kosten: ongeveer een grote beurt van een Porsche😂😉
Als je op zoek bent naar een auto met hoge fun factor die in onderhoud goed te doen is dan kan ik je een MX5 NC aanraden! Eentje van na de facelift (2009) is net wat beter dan ervoor las ik. Of dat echt zo is durf ik niet te zeggen. Auto staat overigens heel het jaar buiten en in de winter is die hardtop echt relaxed (want dan is het een volwaardige coupé).
Mocht ik een roadtrip maken buiten NL dan meld ik me weer; ideeën zat alleen (vrije)tijd is een ding….
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.