Mazda MX-5 1.6i (1990)

autoreview

Mazda MX-5 1.6i (1990)
Mazda MX-5 1.6i (1990)Mazda MX-5 1.6i (1990)Mazda MX-5 1.6i (1990)Mazda MX-5 1.6i (1990)Mazda MX-5 1.6i (1990)Mazda MX-5 1.6i (1990)

Signalement

UitvoeringMX-5 1.6i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf150.170 km
KM-stand laatst153.250 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De oldtimer cabrio!

  • 150.500 km

Eerst gaan testrijden met de wagen, maar uiteindelijk direct verkocht. De wind in de haren, het ronkend motorblokje, het mechanisch schakelen en sturen, de koplampen die uitklappen en dat allemaal verpakt in een lichtgewicht rode kas. Wat is er niet om op verliefd te worden? Airbag, airco, centrale vergrendeling, ABS, kleur of textuur in het interieur, in hoogte/diepte aanpasbaar stuur en in hoogte aanpasbare stoelen.

De meeste nadelen hebben net hun charme; Airco is niet nodig als je het dak kan opplooien in 5 seconden. Deuren vergrendelen in een auto waar iedereen met een zakmesje kan inbreken? ABS of tractiecontrole staat gewoon in de weg terwijl de auto directe feedback geeft als je sportiever rijdt. Een momostuurtje plaatsen geeft de optie om het stuur aan te passen en fleurt direct het interieur op.

Hoewel deze auto's ook in waarde zijn gestegen is het nog altijd een van de goedkoopste manieren om autorijden meer tot een beleving te tillen. Het stuurt lekker, het schakelen is direct maar vereist echt input, de gasrespons is onmiddelijk en het toerenbereik lijkt wel eindeloos op gemiddelde europese wegen. Met 115pk kan je al eens flink gasgeven zonder onmiddelijk je rijbewijs te verliezen. Enkel snelwegen zijn niet echt geschikt. Dan lijkt de neus licht te worden, voel je de wind snakken en bijten met de kap af of aan alle kanten fluiten met het dak toe. constant 4000 toeren draaien lijkt me ook niet ideaal. Je houd het dus beter op de B-routes.

Revisiemotor

  • 153.250 km

Blijkbaar gekend probleem bij 1ste generatie NAtjes, speling op de krukas. Mogelijks al zo erg dat de distributieriem versprongen is en daardoor een hoop klachten tevoorschijn kwamen. Gelukkig nog net binnen grarantie gemeld aan garage en revisiemotor op hun kosten gekregen. De auto rijd weer als een droom, voldoende vermogen als er wat toeren worden gemaakt en min of meer ok verbruik.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.