Mazda Demio 1.3 GLX Plus (1999)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Demio 1.3 GLX Plus |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 170.000 km |
KM-stand laatst | 180.000 km |
een grootse kleine auto - E10?
- 180.000 km
De Mio kostte me €1250: wat een koopje. Het is een praktische kleine ruimtewagen, snel en comfortabel genoeg. Bijzonder: na 20 jaar doet alles het nog probleemloos, van de airco tot de volledig neerklapbare stoelen die van de Mio een bed maken. Ik vind hem zelfs wel stijlvol in het donkergroen - net de uitstraling van een boswachtersauto in het Ertsgebergte. Hij rijdt met moeite 1 op 17, normaal 1 op 13,5.
Na aankoop heb ik de distributieriem en waterpomp laten vervangen en voor €250 laswerk laten doen aan de achterkant van het chassis. Verder bijna niks - de centrale deurvergrendeling bij het portier RA moest gesmeerd en de uiteindjes van het rolgordijn boven de kofferruimte waren afgebroken, dat heb ik zelf gerepareerd met een lengte plasticprofiel.
Overal staat dat alleen Mazda's vanaf 2002 E10-benzine verdragen. Dat lijkt me kort door de bocht - het hangt toch eerder van de motor en benzinepomp af dan van het bouwjaar. Weet iemand wat het probleem bij een Demio uit 1999 zou zijn?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.