Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)

autoreview

Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)
Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)

Signalement

UitvoeringCX-7 2.2 CiTD GT-L
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf106.000 km
KM-stand laatst117.000 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 117.000 km

In augustus 2015 kocht ik deze schitterende en bovenal compleet uitgeruste SUV. Camera, navigatie, leer, bluetooth, hands-free; behalve het optionele schuifdak zat alles er op.

Tijdens de proefrit van ongeveer 3 kwartier was ik erg onder de indruk van het interieur. Mooi afgewerkt, geen rammels piepjes, kraakjes. Leuke dashboardverlichting (oranje cijfers met een blauw/paarse rand), mooie beige lederen bekleding. Uiteindelijk met de verkoper tot overeenstemming gekomen en de auto gekocht.

Een week later de auto opgehaald en op weg naar huis genoten van dit stukje automobiele schoonheid. Tijdens de rit wel wat gehannes om een voor mij goede zitpositie te vinden.

Een week later een lange autorit gemaakt en qua rij-eigenschappen een geweldige wagen. Helaas kreeg ik na een 1,5 uur rijden last van mijn rug. Hoe ik de stoel ook verstelde: no chance. Omhoog, omlaag, voor, achter, lendesteun in/uit, niks hielp. Aanvankelijk dacht (hoopte) ik dat ik de nacht ervoor "verkeerd gelegen" zou hebben. Helaas bleek dit niet zo. De zitting bleek voor mijn postuur te kort/de stoel kon niet ver genoeg naar achter/stand tot de pedalen was niet goed. Uiteindelijk besloten de auto particulier van de hand te doen; de lol was er voor mij helaas vanaf.

Ondanks de korte periode denk ik toch wel wat nuttige zaken op te kunnen sommen voor andere (aspirant) CX-7 rijders.

+Pluspunten+
*Hoge instap: je kunt er als het ware zo in- en uitschuiven.
*Fijne motor en bak: ondanks de diesel lijkt het qua karakter meer op een benzine (klinkt ook zo, zeker op bedrijfstemperatuur.
*Nagenoeg vlakke laadvloer, eenvoudig door aan 2 -soort van- deurhendels te trekken in de kofferbak.
*Hele complete uitrusting.
*Stille auto zonder veel windgeruis.

-Minpunten-
*De stoelen: gemaakt voor kleine japanners.
*Kleine portiervakken: behalve een thermosmok past er niks in.
*Weinig tot geen plek voor spullen/spulletjes (bijvoorbeeld geen buidel aan de voorstoelen voor je wegenkaarten o.i.d.).
*De pianolak is erg krasgevoelig.

Het verbruik lag bij mij rond de 1:13,5 waarbij het nauwelijks verschil maakte of ik snelweg of binnendoor reed.

Ergo: het comfort krijgt van mij maar 3 sterren, vanwege de zitpositie. Qua onderstel/motor/bak en lawaai in de auto zouden het er 5 moeten zijn.
Prestaties: zeer goed voor zo'n zware wagen. Het karakter is sportiever dan zijn voorkomen doet vermoeden.
Betrouwbaarheid en gebruikskosten kan ik weinig over zeggen gezien de korte periode. De keuze voor een japanner was mede vanwege de betrouwbaarheid (en distributieketting i.p.v. riem), vandaar 5 sterren.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens