Mazda CX-7 2.2 CiTD Business (2010)

autoreview

Mazda CX-7
Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7Mazda CX-7

Signalement

UitvoeringCX-7 2.2 CiTD Business
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf600 km
KM-stand laatst20.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste weken

  • 6.000 km

Top auto inverhouding tot de SsangYong Kyron zeer zuinig.
Kyron is ook een fijne auto maar Mazda gebruikt duidelijk nieuwere technieken.

Navigatie werkt perfect ondanks dat sommige tests zeggen dat het schermpje te klein is.Aangezien het schermpje op de goede plek zit hoeft deze ook niet groot te zijn.Navigatie is simpel op het stuur te bedienen zonder ingewikkelde menu's ditzelfde geld voor de radio telefoon en boordcomputer.Motor vermogen is echt top trekkracht is goed.Dit voorkomt extra veel schakelen bij rotondes en kruisingen,want de motor trekt goed in een heel breed toerengebied.
Wat ook vooral opvalt is dat de motor zeer stil is.
Ook de stoelen zitten perfect zelfs bij een lengte van 1.97 is een lange rit geen probleem.


Mazda CX7 is een goed compromis tussen gezinsauto sportauto en SUV.

Ook naar BMW X1 X3 en VW Tiguan gekeken prijs kwaliteit heeft de doorslag voor de Mazda doen geven.Gewoon gelijk een complete auto bij no nonsense dealer hier kan VW nog wat van leren.

Nadelen zijn er dan geen nadelen ja hoor 1 de diesel is er niet in automaat deze had ik zeker gekocht als die er zou zijn.

half jaar verslag

  • 20.000 km

Om het wat verder toe te lichten deze auto licht echt als een blok op de weg ook fijn te sturen in bochten.Niet helemaal te verglijken met de SsangYong.
Hier komt het verhaal compromis weer om de hoek.SsangYong is meer 4x4 en de Mazda meer suv.

Verbruik is ongeveer een 1 op 11 a 1 op 12 bij normaal tot sportief rijgedrag.Ik denk dat dit redelijk is voor een auto met dit gewicht en met deze motor inhoud

Het blijft een leuke apparte verschijning

Ben nieuwsgierg hoe de auto in de sneeuw stuurt.
Winterbanden liggen er net op geen groot verschil tot de zomerbanden
Verhaal word dus vervolgd of bij de eerste sneeuw of als de wintersport vakantie voorbij is.

Problemen GEEN

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.