Mazda 626 Wagon 2.0 Touring (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 626 Wagon 2.0 Touring |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 264.075 km |
KM-stand laatst | 382.123 km |
auto aangeschaft
- 264.075 km
al enige tijd gelede deze aangeschaft met ongeveer deze km stand.
prima wagen. bied waar voor het geld.
geen grote onkosten aan gehad.
achter schokdempers in 2015 laten vervangen (waren erg slap/op)
abs sensor links en rechts achter al eens vervangen (maar met de huidige km stand kan dat best wel eens voorkomen.
(de eerste gaf ergens rond 280###km de data pulsen dan wel dan niet door)
sensoren zijn goed zelf te vervangen !! op ebay heb je ze al vanaf zo'n 25 euro nieuw!!
met enige technische kennis en gezond boeren verstand is het goed te doen.
abs computer uitgelezen middels paperclip methode en morse/knipper code.
uiteraard staat voor zich dat men de code dan zelf op moet zoeken. ook meet men voor de zekerheid de sensor door. evenals de andere 3 zodat het beeld wat beter zichtbaar is dat ze stuk is.
rond de 340### heb ik de achter remklauwen alle 2 vervangen.(ook nieuw op ebay ongeveer 130euro voor 2 stuks!!!
de reden van vervangen is = handrem problemen, dat mechanisme gaat vast zitten als men de rem TE WEINIG / NIET gebruikt !! remedie.. of goed schoonmaken of vervangen (op de lange termijn is vervangen beter, dat schoonmaken helpt maar tijdelijk.. goed voor de apk door te komen (zo is de auto 2 keer door de apk getrokken op dat punt. en de uitlaat is ook niet het beste materiaal, deze moet telkens dicht gemaakt worden op de verbinding. (ook deze moet vanaf de midden demper komend jaar maar vervangen gaan worden).
nu inmiddels een respectabele 366### op de teller op lpg.
naast standaard onderhouds kosten (die elke auto heeft) hebben we op LPG niet veel grote kosten
rond 300### km zijn de verdamper gereviseerd en verdeler gereinigd (door een specialist.. (#verdampere.nl# daar deze mensen wel echt verstand van deze koltec necam installatie hebben)
voorgeschreven wordt elke 30.000km de bougies te vervangen.
ervaring leert dat met een rustige rijstijl (lees niet veel harder dan 140-150 top.. en gemiddeld 120) de bougies rustig 40-45000km mee gaan.
het is duidelijk merkbaar als ze echt op beginnen te raken gaat de auto inhouden/stotteren dit begint in de lage toeren.
en het zijn overigens geen dure bougies. ongeveer 4/5 euro per stuk.
maar alle genoemde problemen zijn niet iets specifieks /merkgebonde en kunnen op alle auto's voorkomen.
we vermoeden dat de auto door de vorige eigenaar wat lui is bereden. optrekken+ top snelheid bereiken gaat zeer moeizaam. maar goed je rijd lpg niet omdat je snel wil rijden ;) (het langzamere optrekken vooral boven 110 is wat hinderlijker rond spits uren. daar buiten stoort het niet.
einde verhaal voor de trouwe mazda
- 382.123 km
helaas heeft een of andere onbehoebelde idioot de auto in de vangrail gedwongen. vervolgens is de veroorzaker met zijn vieze bestelbus er direct snel vandoor gegaan. dit is gebeurd op de a76 thv hectometerpaaltje 3,8 li(nks).
datum voorval 21-3-2018 tijdstip omstreeks 10.15u.
de bestuurder van de bestelbus kwam van een van de rechter 2 rijstroken (voor richting eindhoven te gaan) zonder richting aanwijzer en zonder te spiegelen direct naar de andere 2 rijstroken (2 linker) voor richting antwerpen/maastricht te gaan.
mocht iemand er iets van gezien hebben.
wij zijn de benadeelde en draaien nu voor dubbele kosten op. (verhoogde premie & aanschaf andere auto omdat onze lichtblauwe mazda 626 station daardoor totalloss is verklaard.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.