Mazda 626 Wagon 2.0 Touring (2000)

autoreview

Mazda 626 Wagon

Signalement

Uitvoering626 Wagon 2.0 Touring
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf264.075 km
KM-stand laatst382.123 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

auto aangeschaft

  • 264.075 km

al enige tijd gelede deze aangeschaft met ongeveer deze km stand.
prima wagen. bied waar voor het geld.
geen grote onkosten aan gehad.
achter schokdempers in 2015 laten vervangen (waren erg slap/op)
abs sensor links en rechts achter al eens vervangen (maar met de huidige km stand kan dat best wel eens voorkomen.
(de eerste gaf ergens rond 280###km de data pulsen dan wel dan niet door)
sensoren zijn goed zelf te vervangen !! op ebay heb je ze al vanaf zo'n 25 euro nieuw!!
met enige technische kennis en gezond boeren verstand is het goed te doen.
abs computer uitgelezen middels paperclip methode en morse/knipper code.
uiteraard staat voor zich dat men de code dan zelf op moet zoeken. ook meet men voor de zekerheid de sensor door. evenals de andere 3 zodat het beeld wat beter zichtbaar is dat ze stuk is.
rond de 340### heb ik de achter remklauwen alle 2 vervangen.(ook nieuw op ebay ongeveer 130euro voor 2 stuks!!!
de reden van vervangen is = handrem problemen, dat mechanisme gaat vast zitten als men de rem TE WEINIG / NIET gebruikt !! remedie.. of goed schoonmaken of vervangen (op de lange termijn is vervangen beter, dat schoonmaken helpt maar tijdelijk.. goed voor de apk door te komen (zo is de auto 2 keer door de apk getrokken op dat punt. en de uitlaat is ook niet het beste materiaal, deze moet telkens dicht gemaakt worden op de verbinding. (ook deze moet vanaf de midden demper komend jaar maar vervangen gaan worden).

nu inmiddels een respectabele 366### op de teller op lpg.
naast standaard onderhouds kosten (die elke auto heeft) hebben we op LPG niet veel grote kosten
rond 300### km zijn de verdamper gereviseerd en verdeler gereinigd (door een specialist.. (#verdampere.nl# daar deze mensen wel echt verstand van deze koltec necam installatie hebben)
voorgeschreven wordt elke 30.000km de bougies te vervangen.
ervaring leert dat met een rustige rijstijl (lees niet veel harder dan 140-150 top.. en gemiddeld 120) de bougies rustig 40-45000km mee gaan.
het is duidelijk merkbaar als ze echt op beginnen te raken gaat de auto inhouden/stotteren dit begint in de lage toeren.
en het zijn overigens geen dure bougies. ongeveer 4/5 euro per stuk.

maar alle genoemde problemen zijn niet iets specifieks /merkgebonde en kunnen op alle auto's voorkomen.

we vermoeden dat de auto door de vorige eigenaar wat lui is bereden. optrekken+ top snelheid bereiken gaat zeer moeizaam. maar goed je rijd lpg niet omdat je snel wil rijden ;) (het langzamere optrekken vooral boven 110 is wat hinderlijker rond spits uren. daar buiten stoort het niet.

einde verhaal voor de trouwe mazda

  • 382.123 km

helaas heeft een of andere onbehoebelde idioot de auto in de vangrail gedwongen. vervolgens is de veroorzaker met zijn vieze bestelbus er direct snel vandoor gegaan. dit is gebeurd op de a76 thv hectometerpaaltje 3,8 li(nks).
datum voorval 21-3-2018 tijdstip omstreeks 10.15u.
de bestuurder van de bestelbus kwam van een van de rechter 2 rijstroken (voor richting eindhoven te gaan) zonder richting aanwijzer en zonder te spiegelen direct naar de andere 2 rijstroken (2 linker) voor richting antwerpen/maastricht te gaan.
mocht iemand er iets van gezien hebben.
wij zijn de benadeelde en draaien nu voor dubbele kosten op. (verhoogde premie & aanschaf andere auto omdat onze lichtblauwe mazda 626 station daardoor totalloss is verklaard.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.