Mazda 626 1.8i LX (1996)

autoreview

Mazda 626 1.8i LX (1996)

Signalement

Uitvoering626 1.8i LX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf94.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is een fijn rijdende betrouwbare auto. Ik rijd op gas G3 dus dat is relatief goedkoop rijden (50,= per maand houderschapsbelasting) in een lekker grote auto. Het verbuik op gas is gemiddeld 1:9.
De vering is wat slapjes (extra gewicht gastank) waardoor je bij de (vele) drempels wel op moet letten. Wegligging is goed, prestaties voldoende, lekkere soepele motor (ook bij lage toeren). Bij 120 op de snelweg zit de toerenteller nog net onder de 3000 toeren wat een relaxed gevoel geeft.
De stoelen ben ik niet tevreden over, deze zijn aan de slappe kant. Verders zijn er geen piepjes of kraakjes te horen.
De onderhoudskosten + APK (Mazda-dealer) vallen me tot nu toe een beetje tegen ca. 1200,= euro per jaar met ca. 30.000 km per jaar
Update 22-09-2005
Laatste tijd wat extra onderhoud geweest. Rijden bevalt nog steeds goed, blijft gewoon een relaxte auto om in te rijden, merk wel dat de jaartjes beginnen te tellen. Met de huidge bezineprijs blijft het tanken echter nog leuk.

PROBLEMEN

Normale onderhoudsbeurten uitgevoerd bij de dealer (Remblokken, banden, distributieriem etc).
om 15.000 km kleine c.q. grote beurt

Mankementen buiten normale slijtage:
160.000 Gassysteem gereinigd
175.000 Probleem startmotor (is vanzelf weer overgegaan)
180.000 Homokineet linksvoor vervangen
185.000 Bougies + kabels vervangen, deze lagen er pas 15.000km op. (Oorzaak waarschijnlijk hoge belasting (lage toeren) bij rijden op gas)
197.000 Probleem met starten na lange rit (warmte). Startblokkering losgekoppeld, probleem waarschijnlijk opgelost.
205.000 Startmotor vervangen.
217.000 Remschijven voor vervangen, waren kromgetrokken en te dun om af te draaien + homokineet rechtsvoor vervangen
223.000 2x v-snaar gebroken
225.000 verdeelhuis gas gereinigd + draagarmen voor vervangen

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.