Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD 120pk Touring (2003)

autoreview

Mazda 6 SportBreak
Mazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 - interieurMazda 6 - interieur

Signalement

Uitvoering6 SportBreak 2.0 CiTD 120pk Touring
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf18.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit is nu zo"n auto die best wat onvolkomenheden heeft, maar voor het overige zorgeloos plezier biedt. Zo heeft de diesel vanaf stationair geen enkele fut (slaat zelfs gemakkelijk af bij af bij het wegtrekken op een heuveltje of met een caravan erachter), maar zodra "ie wat toeren meer krijgt wordt "ie beresterk. Heuveltje op en met de caravan erachter is alleen de 2,5 liter Audi-diesel een serieuze partij (oké, toegegeven... net een maatje te groot).
Aan de voorkant duikt de neus zo diep in de slappe veren dat verkeersdrempels heel gauw schade kunnen geven . Is dit alleen een probleem van de versie met -zwaardere-dieselmotor?. Aan de andere kant: diezelfde vering en demping zijn op snelwegen weer heerlijk.
De versnellingsbak is ook niet wat je Japans kan noemen. Hij haakt en pikt dat een een lieve lust is. Zeker van 1 naar 2 kun je "m gerust wat tijd gunnen, met als gevolg dat het achteropkomende verkeer zich wel eens verkijkt op je accelleratie (of juist het tegenovergestelde). Deze ongemakken maken dat de Mazda6 2.0CiTd zich vooral op de langere stukken van z"n beste kant laat zien. En laat dan nou net zijn waar ik ik "m voor gebruik.
Toch nog wat laatste ongemakjes:
-Van de radio/CD-installatie had Mazda meer werk kunnen maken. Ook tweetertjes maken dat niet beter;
-Weleens velgenreiniger gebruikt? Blijkt de lak van de remnaven niet tegen te kunnen!
-Bij schadebedrijven weten ze het al langer... je hebt auto"s die veel sporen van steenslag oplopen en je hebt er die dat nauwelijks hebben. Welnu: bij intensief gebruik is de Mazda er één uit de eerste categorie.
-En dan dat armsteuntje. Ongepolsterd en plakkerig. Je vraagt je af of Japanse testrijders altijd met gewatteerde jassen rijden
-Nog zoiets... (en echt een Mazda-kwaaltje!): cuppen (zaagvormig afslijten) van de banden. Er is me nu door de dealer aangeraden op een paar maanden op 3 bar te rijden!

En toch.... voor de rest een heerlijke auto! Eentje waar ik met plezier nog twee ton bij zal rijden! Je voélt gewoon dat dit jaren en jaren blijft lopen. En als je hiervoor Frans hebt gereden, dan is je dat heel wat waard!

PROBLEMEN

Geen enkel probleem. Tot nu is de auto een prima keuze geweest.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.