Mazda 323 Sedan 1.6 Exclusive (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 323 Sedan 1.6 Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 150.000 km |
KM-stand laatst | 179.000 km |
totaal verslag tot nu toe
- 179.000 km
Na mijn honda met veel blikschade te hebben ingeruild voor de mazda 323, heb ik toch lichte spijt!
De auto rijdt minder prettig, het kwaliteitsgevoel is lager. Opzich vind ik de looks van de auto in het zilver met velgen wel mooi.
Na aanschaf meerdere malen terug geweest bij de garage (mazda pierre. De auto had na één week rijden al last van kromme schijven. Hier ben ik meerdere malen voor teruggeweest.
Er zijn diverse kleine zaken nog opgelost door de dealer.
De auto heeft zijn eerste kleine beurt gehad. Er mankeert nog weinig aan. Alle banden zijn inmiddels vervangen.
Motorisch was het erg wennen. Van honda (toeren) naar mazda (laag opschakelen. Waarom laag opschakelen? Het verbruik valt mij zodanig tegen dat met een slakkengang wegrijden de enige zuinige optie nog is. De beloofde 1 op 13 (autoweek) of 1 op 15 (pierre) is nog nooit gehaald. (1 op 11,5). De auto kreeg last van roest bij de wielkasten (net nadat de zes jaar garantie hier op verlopen was). De mazda importeur wijst je gewoon af.
Inmiddels is er ook roest ontstaan boven de voorruit en op het dak. De lak begint hier te scheuren.
De pluspunten welke ik kan verzinnen voor deze auto:
- ruim interieur
- prima wegligging
- mooie neus
Nadelen
- Roest, roest en roest (en dat voor een auto uit 2003)!!
- Geluidsdemping
- Verbruik van vaak 1 op 10)
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties3
- Comfort3
- Kosten2
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics
