Maserati Coupé GranSport (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Coupé GranSport |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 48.000 km |
KM-stand laatst | 70.000 km |
Een bodemloos vat (benzine)
- 70.000 km
Ik denk dat maar weinigen in deze auto echt geïnteresseerd zijn als toevoeging aan hun wagenpark en daarom ga ik er hier maar weinig tijd aan besteden en het houden bij enkel krachttermen.
- Hij lust wel een slok
- De goedkoopste manier om met een Ferrari V8 te rijden
- Prachtige klank van die V8, al helemaal als je in 'sport' stand ergens in de uitlaat een klep opent die de grond onder de auto doet trillen. Opletten: dit is niet voor elke gelegenheid / uur van de dag geschikt.
- Snel .. maar wat licht in de neus en te licht stuur. Rij ik met mijn BMW 5GT 220/u terwijl ik in alle rust een telefoongesprek voer ... Met de Maserati durf ik zelfs aan niks anders te denken dan het stuur goed vasthouden en de blik op de weg van zodra de snelheid boven 150 komt. Dit is een klassiek bekrachtigd stuur, geen elektrische bekrachtiging ... maar zoooo licht .. en zooo direct ... opletten dus.
- Het verbruik is buitenaards .. en zo ook de jaarlijkse wegenbelasting (in België). Bijna 5000 euro vraagt de Belgische Staat aan mij om de auto te mogen gebruiken op de openbare weg. Een CO2 van > 400 gram / 100km zorgt voor dit hoge bedrag (CO2 uitstoot is in België een factor in de berekening van de jaarlijks te betalen "wegenbelasting". ) .. Zeer zuur als je er maar een 10.000 km per jaar mee rijdt ..
- tal van zwarte elementen zijn afgewerkt met een coating die er voor moet zorgen dat die plastic knoppen chique en kwaliteitsvol aanvoelen. Een soort van rubber soft - touch coating. Echter na > 10 jaar en zeker als de auto in de hitte heeft gestaan wordt die coating zeer kleverig, zit zo onder je nagels en maakt overal (bijna) onuitwisbare sporen. Dezelfde coating is gebruikt in Ferrari's, Lambo's, ... en Fiat. Op het net vindt je verschillende producten om dit op te lossen. Ik heb dit letterlijk opgelost met soda in lauw water. Overal wel het leder en andere bekleding goed beschermd, en de stukken die ik kon demonteren heb ik er uit gehaald, maar het meeste is in de auto gebleven. Meeste werk was de gehele stuurkolom. En verder de achterkant van de kuipzetels. Die heb ik daarna laten bekleden met een (fake) carbon folie, met zelfde motief als het echte carbon dat rijkelijk in het interieur werd gebruikt.
- Had ik al vermeld dat hij zuipt ..? Mijn ouders wonen op 140 km van ons. Heen en terug en ik moet gaan tanken. Wie zegt daar dat je met een BEV een te beperkte autonomie hebt? Rij eens met een Maserati V8 en tank E98..
- de vering is sportief hard in de comfortstand .. en in de sportstand zeer hard. Je voelt het als je over een sigaretje peuk rijdt.
- die sportknop maakt dus echt een groot verschil: ophanging, geluid en snelheid van werken van de gerobotiseerde versnellingsbak. Alleen het stuur blijft me te licht aanvoelen.
- De afwerking van binnen is zeer netjes. Overal leder in 2 kleuren. Ook het plafond, al was dat indertijd een optie.
- Tot op heden geen nare gebreken gehad (behalve dus die coating). Nog niet in panne gestaan, nog geen breuken ... dus lijkt me wel betrouwbaar (aai .. dit durven schrijven ga ik me misschien berouwen)
- Men zegt dat de gerobotiseerde versnellingsbak alle 15000 km een koppeling opvreet .. Misschien merk ik dit binnenkort dan ook wel .. Zou duur onderhoud zijn.
- Voor de fiere papa's: Geen isofix, maar kinderstoeltjes die je met de gordel vastmaakt passen er wel in. Was één van de redenen om te gaan voor deze Maserati. Je kan er achterin in zitten. Een Aston Martin coupé heeft zeer weinig ruimte achterin en kinderzitjes plaatsen is onmogelijk. Een Porsche 911, tja zoiets heb ik al (wel een oudje). Een Jaguar F type .. Helaas slechts 2 zitplaatsen en ik moet 's ochtends de kinderen naar school kunnen brengen ..
Voilà, hier ga ik het bij laten.
oh .. voor ik het vergeet .. nog een woordje over het verbruik: reken op 18 à 20 L/ 100km Euro 98 ..
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Maserati Coupé Quattroporte 4.2 V8 / Executive / ZF transmission / Seat ventilation / Schuifdak / GRIGIO NUVULARI!
- 2007
- 111.691 km

Maserati Coupé 4.2 V8 390PK Cambiocorsa Yountimer
- 2002
- 42.713 km

Maserati Coupé 4.2 Cambiocorsa | Youngtimer | Navigatie | Automaat| Ferrari motor | Uniek!
- 2005
- 157.221 km