Lynk & Co 01 (2022) #2

autoreview

Lynk & Co 01 (2022)

Signalement

Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst10.350 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste kilometers

  • 1.250 km

Vorig jaar had ik me een keer aangemeld op de Lynk&Co website en de definitieve bestelling nog wat uitgesteld. Uiteindelijk is de 500 p/mnd toch wel erg scherp. 22 maart was de auto besteld en 10 april jl. kon ik deze al ophalen in Diemen.
Splinternieuw model met 12km op de teller en als nieuw feature de 360gr camera zo werd mij verteld. Na altijd auto's van een paar jaar oud te hebben gekocht was het wel eens leuk weg te rijden in een auto die nog nauwelijks van zijn plaats was gekomen.

Ik heb er nu ong. 1000 km op zitten van de 1250km die in je abonnement zit. Ongemerkt gaat het toch hard. De eerste indruk is erg goed. Smaken verschillen, maar ik vind het model erg mooi, en de kleur (blauw metallic) is werkelijk prachtig.

De auto is erg compleet uitgerust, alles wat zeg maar automatisch kan, gaat automatisch. Het lane keeping systeem zet ik vaak uit omdat ik het tegensturen/stuur trilling wat gebeurt zodra je de baanlijn raakt irritant vind. De adaptieve cruise control vind ik erg prettig rijden, alleen het optrekken na afremmen mag wat mij betreft wat sneller. Het grote panorama dak geeft prachtig veel licht in de auto.

Op het stuur is alles erg goed te bedienen en het display voor je is prima overzichtelijk. Je kunt hier kiezen uit een aantal weergaven (van meer klassiek naar wat futuristischer).

Het rijden is comfortabel maar hobbels komen wel wat hard door. Het stuurgevoel is wat "soft" en het is voor mij nog even zoeken hoe strak ik de auto kan sturen.
De stoelzitting vind ik iets te kort. Ik ben redelijk lang en mis wat ondersteuning van het bovenbeen.

De auto is stil en het zicht rondom is prima. De "lag" waarvan in reviews wel wordt gesproken tussen de 98-100km/h heb ik geen last van gehad. Wellicht is dat met een software update verholpen? De parkeercamera werkt super en geeft bij inparkeren een mooi totaaloverzicht (boven/voor/achter/zijkant). Het parkeerhulpsysteem heb ik geprobeerd, maar dit duurt mij te lang. Zelf inparkeren gaat sneller :).

In EV mode kan ik "fully charged" de 70 km halen. Met de airco uit en rustig rijden is er vast nog wat meer km uit te halen. Het dagelijks woon werk verkeer kan in ieder geval helemaal elektrisch worden afgelegd. De auto werd afgeleverd met de tank 3/4 vol en ik heb nog niet hoeven tanken. De boordcomputer geeft aan dat ik gem. 3.1l/100km verbruik.

In de Power Mode merk je dat de 261pk ruim voldoende is om goed weg te rijden bij het stoplicht, of een snelle tussensprint te maken op de snelweg. Meestal rijd ik in de hybride stand waarbij de remenergie wordt teruggewonnen. Het overschakelen van elektrisch naar benzine gaat ongemerkt.

De auto is verbonden met internet waardoor ik via het grote display bijv. mijn spotify account kan laden en bedienen. De geluidsinstallatie is goed.
Het systeem start wat traag op en af en toe maakt het geen verbinding met internet. Vervelend omdat de enige remedie is, stoppen en opnieuw opstarten. Verder bedient het scherm zich intuïtief en reageert redelijk snel.

Lynk&Co heeft ook een app . De app laat nogal te wensen over. Vaak laadt de app niet en de mogelijkheden zijn summier. Een ritregistratie lijkt me 1 van de meest voor de hand liggende opties maar dat is niet te vinden. Kortom hier mag nog wel wat ontwikkeltijd in worden gestoken.

Per saldo ben ik erg tevreden met deze bolide. ik rijd met plezier alle kilometers. Ervaringen met de Lynk&Co klantenservice heb ik nog niet en hoe soepel een en ander verloopt als ik een keer onderhoud nodig heb moet ik nog ondervinden. Op naar veel meer kilometers!

update

  • 3.150 km

Over de auto niets dan lof. Hij rijdt fantastisch en het elektrisch bereik is tot nu toe steeds ruim 70km. Echter het nadeel van een abonnement wordt nu ook zichtbaar. De maandprijs van de Lynk&co gaat met 10%! omhoog. 550 euro per maand!.
Dat is dan weer jammer.

10000km gereden

  • 10.350 km

De eerste 10.000 kilometers zitten erop. Dit is al behaald na 7 maanden dus de 15000km die in het abonnement zit wordt wel overschreden. Maar al de kilometers zijn met plezier gereden. De auto is comfortabel, de elektrische range blijft ook nu het wat kouder wordt ronde 70-75 km. Ook bij een wat koude nacht de klimaatregeling via de app aangezet wat resulteert in een heerlijk warme auto bij wegrijden. Een luxe die ik in mijn vorige auto('s) niet had.
Het enige minpuntje blijft de trage software. Het opstarten duurt best lang en wanneer ik bijvoorbeeld Spotify pauzeer met de fysieke knop op het middenpaneel loopt deze vast. Ook wordt op een of andere manier de geschiedenis in de routeplanner niet onthouden. Wellicht wordt er nog gewerkt aan wat updates om het systeem iets soepeler te laten lopen.
Qua benzine verbruik valt het ook mee. Ik denk ongeveer 1 op 15.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Lynk & Co 01

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.