AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Test: Lynk & Co 01
Van bezit naar gebruik

Als nieuwkomer op de automarkt moet je je onderscheiden. Lynk & Co doet dat door zich meer te focussen op gebruik dan op bezit. Ze verhuren je liever een auto dan dat ze je er een verkopen en alsof dat niet genoeg stimuleren ze het dat jij ‘m weer doorverhuurt. Maar laat dat je niet afleiden van de auto zelf: een geslaagde Chinese neef van de Volvo XC40.
Verder lezen?
Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.
Het volledige artikel is gratis te downloaden. Het artikel
wordt aangeboden in
PDF
formaat.
Download
Signalement
Merk | Lynk & Co |
---|---|
Model | 01 |
Carrosserie | 5-deurs, suv |
Transmissie | 7 versnellingen, automaat met dubbele koppeling |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Prijs | € 44.882 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 3-cil. in lijn, plug-in hybride |
Cilinderinhoud | 1.477 cc |
Maximaal vermogen | 192 kW / 261 pk bij 5.500 tpm |
Maximaal koppel | 425 Nm bij 1.500 tpm |
Accu capaciteit (bruto) | 18 kWh |
Inhoud brandstoftank | 42 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.541 mm / 1.857 mm / 1.694 mm |
Wielbasis | 2.734 mm |
Massa leeg | 1.854 kg |
Laadvermogen | 496 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.800 kg / 750 kg |
Banden | 235/55R18Prijzen |
Topsnelheid | 210 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,0 s |
Brandstofverbruik | 1,2 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 27 g/km |
PRIVATE LEASE Lynk & Co 01
Uitgelicht aanbod
Lees ook
Designreview

Designreview Lynk & Co 01: ‘perfect voorbeeld van Chinese productontwikkeling’

Eindejaarsvideo - Cornelis - Lynk & Co 01
Autotest

Test: Lynk&Co 01

Lynk & Co 01 vs. Hyundai Tucson - Dubbeltest
Achtergrond

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8
Nieuws
